به گزارش آوای وررش، دو تیم مهرام تهران و پالایش نفت آبادان عصر امروز نخستین دیدار مرحله نیمه نهایی خود را آغاز کردند و تیم موفق شد با پیروزی ۷۲_۸۹ یک گام به فینال نزدیک تر شود.

  • شش پرتاب سه امتیازی در کوارتر نخست

تیم مهرام با ترکیب صمد نیکخواه بهرامی، حامد حسین زاده، دوان سامرز، مالیک ترنت و امیرحسین خندانپور به میدان آمد و محمد حسن زاده، آرن داوودی، سعید داورپناه،حامد سهراب نژاد و رسول مظفری ۵ بازیکن آغازکننده نفت آبادان بودند.

صمد نیکخواه بهرامی با یک پرتاب سه امتیازی نخستین امتیازات مهرام را به دست آورد و بلافاصله حامد حسین زاده نیز پرتاب سه امتیازی خود را به داخل سبد فرستاد. در ادامه حسین زاده با یک پرتاب دو امتیازی امتیازات مهرام را به عدد ۸ رساند اما در آنسوی میدان رسول مظفری یکی از پرتاب های سه امتیازی را جبران کرد. با این حال موتور سه امتیازی حسین زاده روشن شده بود و این بازیکن دو پرتاب دیگر نیز به ثبت رساند تا امتیازات خود را به عدد ۱۱ برساند. زمانیکه با لی آپ میثم میرزایی نتیجه بازی ۶_۱۶ به سود مهرام بود، آرن داوودی یک پرتاب سه امتیازی به ثمر رساند و سپس حامد سهراب نژاد، محمد حسن زاده و سعید داورپناه با شش امتیاز پیاپی اختلاف را به عدد سه رساندند. اما دوان سامرز سنتر آمریکایی مهرامی ها و سپس آرمان زنگنه با پرتاب های خود امتیازات مهرام را در این کوارتر به عدد ۲۳ رساندند. تا این کوارتر با نتیجه ۱۹_۲۳ به سود مهرامی ها به پایان برسد. در این کوارتر دو تیم شش پرتاب سه امتیازی موفق را به ثمر رساندند که سهم مهرامی ها چهار پرتاب و سهم آبادانی ها دو پرتاب بود.

  • تکنیکال فول برای زنگنه و داورپناه

کوارتر دوم با دو امتیازی آرن داوودی آغاز شد و سپس سعید داورپناه با یک فول گل آبادان را یک امتیاز پیش انداخت. اما صمد نیکخواه بهرامی خیلی سریع با کسب دو امتیازی برتری را برای مهرامی ها پس گرفت. و پس از آن مالیک ترنت با کسب ۵ امتیاز پیاپی اختلاف را افزایش داد. در ادامه سعید داورپناه و دوان سامرز برای تیم های خود کسب امتیاز کردند و امیر صدیقی با پرتاب سه امتیازی خود اختلاف را به عدد ۴ کاهش داد. اما کمی بعد با خطای آرن داوودی و تکنیکالی که سعید داورپناه گرفت و گل شدن پرتاب های مهرامی ها اختلاف به عدد ۱۰ رسید. در ۵۳ ثانیه پایانی این کوارتر آرمان زنگنه نیز از سوی داوران تکنیکال گرفت و کمی بعد این بازیکن با یک دانک زیبا اختلاف را به ۱۲ امتیاز رساند تا نیمه نخست با نتیجه ۳۶_۴۸ به سود مهرام به پایان برسد.

  • پیروزی آبادان در کوارتر سوم

درکوارتر سوم شاهد بازی بسیار خوب حامد سهراب نژاد برای آبادانی ها بودیم. این بازیکن در زیر حلقه و از روی خط پرتاب سه امتیازی برای تیمش امتیازآفرینی می کرد و در ریباندها نیز موفق ظاهر شد. با این حال صمد نیکخواه بهرامی و دوان سامرز نیز در آنسوی میدان امتیازات مهرام را افزایش می دادند. اما آبادانی ها با دستان رسول مظفری، سعید داورپناه و سالار منجی امتیازات تیم خود را به عدد ۶۱ رساندند و در ثانیه های پایانی این کوارتر با پاس بد امیرحسین خندانپور رسول مظفری صاحب توپ شد و با پرتاب سه امتیازی موفق لحظه آخری آبادان را در ۴ امتیازی مهرام قرار داد. در این کوارتر آبادانی ها با نتیجه ۲۰_۲۸ پیروز شدند اما نتیجه کلی ۶۴_۶۸ به سود مهرام تهران بود.

  • مهرام یک گام به فینال نزدیک شد

مهرامی ها که نمی خواستند پیروزی در این دیدار را از دست بدهند، کوارتر چهارم را با پرتاب سه امتیازی حامد حسین زاده آغاز کردند. سپس محمد حسن زاده برای آبادان و صمد نیکخواه برای مهرام کسب امتیاز کردند. در ۴ دقیقه مانده به پایان در شرایطی که نتیجه ۷۰_۷۹ به سود مهرامی ها بود، صمد نیکخواه بهرامی با انجام پنجمین فول خود مجبور به ترک زمین شد. پس از آن مالیک ترنت و دوان سامرز برای سرخپوشان کسب امتیاز کردند و آرمان زنگنه نیز با یک لی آپ زیبا امتیازات مهرام را به عدد ۸۹ رساند تا این دیدار در نهایت با نتیجه ۷۲_۸۹ به سود شاگردان علی آرزومندی به پایان رسید و مهرامی ها سری فینال را ۰_۱ از رقیب پیش بیافتنند.

 

کیانا شادرو