به گزارش آوای ورزش، بهنام احسان پور که چندین سال به عنوان عضو تیم ملی کشتی آزاد در میادین مختلف به میدان رفته و توانسته بود مدال برنز قهرمانی جهان، ۲ مدال طلا و ۲ مدال نقره قهرمانی آسیا را برای کشورمان کسب کند، با انتشار پیامی در صفحه شخصی‌اش از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد.

جامعه‌ی کشتی کشور برای این کشتی گیر خوشنام و با اخلاق تیم ملی در آینده پیش رو از جمله عرصه‌های مربیگری و مدیریتی آرزوی موفقیت و سربلندی دارد.

متن پیام احسان پور به شرح زیر است:

زمانی که کودکی را می‌گذراندم با هدایت‌های پدر عزیزم پا بر تشک مقدس کشتی گذاشتم و همه سال‌هایی که دوستانم به بازی‌های کودکانه مشغول بودند من روی تشک مشق پهلوانی و قهرمانی می‌کردم. سال‌ها برایم با قهرمانی‌ها؛ پیروزی‌ها و شکست‌ها گذشت و هر بار که کم آوردم عشق مردمم انگیزه‌ای مضاعف برایم بود.

اینک و در پایان ٢٠ سال تلاش و مبارزه بر روی تشک کشتی؛ چهار گوشه آن را بوسیده و از دنیای قهرمانی خداحافظی می‌کنم. آنچه طی این سال‌ها در خاطرم مانده نه زخم‌ها و آسیب‌ها؛ نه دوری از خانواده و دوستان؛ نه کم لطفی‌ها و نامرادی‌ها که مهر و عشق شما نازنین مردم است و آنچه برایم باقی مانده جدا از لطف دوستان؛ یاران و همراهان؛ شرمندگی از روی کسانی است که با شکست‌هایم شکسته شدند هرچند خود می‌دانم و خدایم که هرچه در توان داشتم و حتی بیشتر گذاشتم تا موجب غرور و افتخار پدر و مادر؛ مربیان و مردمم باشم. دست‌بوس همه عزیزانم.»