به گزارش آوای ورزش، اردوهای تیم ملی والیبال از ۱۱ فروردین ماه در غیاب برخی از لژیونرها و سرمربی تیم ملی والیبال آغاز شده است. ملی پوشان خود را برای حضور در مسابقات لیگ ملت‌های والیبال و المپیک توکیو مهیا می‌کنند.

میلاد تقوی، دبیر کل فدراسیون والیبال درباره تاخیر حضور «الکنو» در اردوهای ملی گفت: قرار بود الکنو ۲۲ فروردین در ایران باشد. رقابت‌های لیگ روسیه ۲۱ فروردین به پایان می‌رسد و «توتولو» روز ۲۲ ام در ایران خواهد بود اما الکنو بنابر دلایل شخصی با موافقت فدراسیون روز ۲۶ فروردین ماه در ایران خواهد بود.

وی درباره لغو اردوی کازان نیز گفت: هنوز قطعی نیست منتظر تصمیم الکنو هستیم. ولی با توجه به برنامه های لیگ ملت‌ها به احتمال بسیار اردوی کازان لغو است.

تقوی در پاسخ به این سوال که چرا هنوز برنامه تیم ملی قطعی نیست؟ گفت: پروتکل‌های بهداشتی لیگ ملت‌ها با توجه به شرایط کرونایی جدید هنوز اعلام نشده است. منتظریم پروتکل‌ها مشخص شود تا بر اساس آن برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم. ابتدا باید زمان دقیق حضور تیم ملی در ایتالیا و نحوه قرنطینه مشخص شود.

دبیر کل فدراسیون درباره تعیین تکلیف لیگ برتر و احتمال برگزاری تک فینال رقابت‌ها نیز گفت: یکی از پیشنهادات کمیته رویدادها و مسابقات برگزاری فینال رقابت‌ها به صورت تک فینال است تا زمان دقیق فینال مشخص شود و بتوانیم برای اختتامیه برنامه ریزی کنیم. برگزاری فینال به شیوه ۲ پیروزی از ۳ بازی در انجام اختتامیه اختلال ایجاد می کند به همین دلیل یکی از پیشنهادات فینال تک بازی است.

تقوی تاکید کرد: اینها پیشنهاد است و هنوز قطعی نیست. باید بازبینی جدی نیز درباره بحث اخلاق در آیین نامه اعمال کنیم. دو جلسه در بحث کمیته اخلاق برگزار شده است و این موضوع را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم. خلاهایی در بحث فرهنگ سازی اخلاقی و برخورد با بی اخلاقی داریم که در آیین نامه باید تقویت شود.