به گزارش آوای ورزش،هادی رضایی با یادآوری اینکه کمیته بین المللی پارالمپیک (IPC) زمانی را برای معرفی فهرست بلند و ابتدایی اعضای کاروان ورزش کشورهای مختلف برای حضور در بازی‌های پارالمپیک توکیو مشخص کرده است، گفت: تا پایان دهه اول اردیبهشت ماه فرصت داریم تا حداکثر ورزشکارانی که در رشته‌های مختلف شانس حضور در بازی‌های پارالمپیک را دارند به IPC معرفی کنیم. بر همین اساس در این بازه زمانی اسامی ورزشکارانی که احتمال حضورشان در این بازی‌ها وجود دارد نهایی و اعلام رسمی می‌کنیم.

وی ادامه داد: فهرست نهایی کاروان اعزامی به بازی‌های پارالمپیک توکیو از همین لیست بلند مشخص خواهد شد. برای تعیین نهایی ورزشکاران اعزامی رکوردهای روز آنها و کلاس بندی پزشکی‌شان را در نظر خواهیم داشت.

سرپرست کاروان ورزش ایران در پارالمپیک توکیو با یادآوری اینکه پیش از این ستاد بازی‌های پارالمپیک اعزام ۵۰ ورزشکار و ۲۰ مربی در ۱۰ رشته به بازی‌های توکیو را تصویب کرده بود، خاطرنشان کرد: البته به واسطه حضور دوومیدانی کاران در مسابقات بین المللی فزاع و سهمیه‌های جدیدی که IPC در این رشته به ایران اختصاص داده است، تعداد ورزشکاران و همراهان فنی این فهرست به ترتیب به حدود ۶۰ و ۲۷ نفر افزایش یافته است. در هر صورت اینکه رشته‌های مصوب در این رشته و ورزشکاران و مربیان مصوب در هر یک از آنها ملاک اعزام هستند مگر اینکه کسب سهمیه‌های جدید یا تغییر و افت رکوردها ترکیب موردنظر را دستخوش تغییر کند.

وی خاطرنشان کرد: تیراندازان هم در مسابقات امارات شرکت داشتند. رکوردهای آنها هم در تصمیم نهایی برای تعیین کننده است.

رضایی گفت: برای جودوکاران هم اعزام‌هایی پیش بینی شده است. این اعزام‌ها باید انجام شود تا از نظر کلاس بندی تاییدیه لازم برای اعزام را بگیرند. در هر صورت اینکه تا به امروز در ترکیب تعیین شده برای اعزام به توکیو تغییری ایجاد نشده اما پیش از اعلام فهرست ابتدایی (فهرست بلند) و فهرست نهایی دو فاکتور رکوردها و کلاس بندی را در نظر خواهیم داشت و بر اساس آن تصمیم گیری می‌کنیم.