به گزارش خبرگزاری آوای ورزش ،محمد ترکاشوند، سرمربی تیم پیکان تهران گفت، به هر حال اگر مسابقات تا انتها برگزار شود و مشکلی نباشد، امسال بعد از چندین سال یک لیگ پویا و قشنگ شاهد خواهیم بود، اما اگر دوباره وقفه بیفتد و مشکلات باشد باز هم تیم‌ها ضرر می‌کنند و همه اذیت خواهند شد.

او ادامه داد: در مجموع امسال تیم‌های خوبی در لیگ هستند و چند تیم واقعا برای قهرمانی بسته شده‌اند. ما هم تیمی هستیم که با بازیکنان‌ جوانان مثل همیشه می‌جنگیم و مطمئن باشید که می‌توانیم پدیده باشیم. می‌توانیم حرکت‌هایی انجام دهیم که در باور خیلی‌ها نگنجد، می‌توانیم یقه تیم‌های بزرگ را بگیریم. دیر شروع کردیم و یکسری مشکلات به‌خاطر نداشتن بازی تدارکاتی داریم. متاسفانه چون دیر استارت زدیم نتوانستیم بازی تدارکاتی برگزار کنیم، اما همه تلاش خود را خواهیم کرد تا موفق شویم. البته قرار است با تیم دسته یکی عقاب یک بازی دوستانه‌ای داشته باشیم تا در حد امکان نقاط ضعف و قوت خود را بیش‌تر شناسایی کنیم.

سرمربی تیم پیکان تهران، درباره هدف این باشگاه با توجه به جوانگرایی صورت گرفته، توضیح داد: قطعا هدف ما حضور در جمع ۸ تیم است و با توجه به این جوانان خوبی که داریم ان‌شاءالله می‌توانیم پدیده‌های خوبی را در فصل پیش‌رو معرفی کنیم. ان‌شاءالله خودشان را به والیبال ایران نشان دهند. ما در سال‌های قبل هم این کار را کرده‌ایم ‌و ‌امسال هم فکر می‌کنم چنین اتفاقی رخ خواهد داد.

او درباره شرایط فعلی تیم ملی والیبال ایران نیز گفت: واقعا فکر می‌کنم وقتی هیچ چیز راجع به تیم ملی مشخص نیست صحبت کردن در مورد آن هم قشنگ نباشد، الان بازیکنان در لیگ درگیر هستند و سرمربی هم مشخص نیست. ولی به نظرم کمک‌های ایرانی که بوده‌اند امکان زیر نظر گرفتن لیگ را دارند تا شاید در صورت امکان نظرات خوبی بدهند.

این کارشناس والیبال ایران، در مورد طولانی شدن پروسه انتخاب سرمربی تیم ملی نیز گفت: قطعا این پروسه طولانی شد که شائبه‌های زیادی را ایجاد می‌کند. مطمئنا اگر سرمربی زودتر مشخص شود بهتر است، اما اگر به خاطر کرونا و مشکلات دیگر مساله خاصی رخ ندهد، باید ببینیم که آیا ما بضاعت کافی برای مربی درجه یک خارجی را داریم یا این که باید بیت‌المال را صرفه‌جویی کرده و با مربی داخلی کار کنیم؟

او در پایان تصریح کرد: البته اگر مربی ایرانی می‌خواهیم به نظرم باید او را بسوزانیم چون انتظارات از تیم ملی ایران بالا رفته و هدف گذاری فدراسیون هم چهار تیم پایانی المپیک است، باید دید هیچ مربی ایرانی جرات می‌کند که این ریسک را بپذیرد؟ هدف گذاری خوب است و همه ما هم دوست داریم والیبال ایران بهترین نتایج را کسب کند، اما باید یکسری حرف‌ها را سنجیده مطرح کرد. البته ان‌شاءالله که این اتفاق بیافتد و مردم شاد شوند چون با توجه به مشکلات موجود واقعا دل مردم با این موفقیت‌های ورزشی است که شاد می‌شود. کار سختی است، اما امیدوارم این موفقیت بزرگ توسط والیبال به دست آید.