به جرات می توان گفت که استقلال پیش از این بازی و بیرون از زمین شکست خورده بود. تیمی که باید پس از برتری در دربی نیمهنهایی در بهترین شرایط قرار می گرفت، درگیر اختلافات بین احمد سعادتمند و فرهاد مجیدی شد. اختلافات بچه گانه که ناشی از ناپختگی و رفتار غیرحرفه ای مدیرعامل استقلال بود. اگر سعادتمند در کل زمان حضورش در استقلال خدمات شایسته زیادی انجام داد با این کاری که پیش از دربی نشان داد همه چیز را به دست خود ویران کرد.
اتفاقات نادری که تنها در فوتبال ایران میافتد و مدیرعامل و سرمربی یک تیم پیش از فینال جام حذفی چنان تیم را وارد حاشیه میکنند که مجالی به دیگران نمیدهند! بعد از بازی با پرسپولیس، یک رسانه ایتالیایی پرده از مذاکرات سعادتمند با آندرهآ استراماچونی برای بازگشت این مربی به استقلال برداشت. اگر چه مدیرعامل استقلال این موضوع را تکذیب کرد، اما فرهاد مجیدی موضع گرفت و از سمت خود استعفا کرد.استقلال که باید با آرامش تمریناتش را پیگیری میکرد، با غیبت سرمربیاش روبرو شد و به جای اینکه مدیران باشگاه برای آرامش تلاش کنند، بازیکنان استقلال بودند که به منزل مجیدی رفتند و او را به تمرینات بازگرداندند. هنوز یک روز از بازگشت مجیدی نگذشته بود که سعادتمند در اظهارنظری عجیب اعلام کرد که اگر در فینال جام حذفی به موفقیت نرسند، به گزینه های دیگری برای سرمربیگری استقلال فکر خواهند کرد. این اظهارنظر شائبه مذاکره با استراماچونی برای بازگشت به استقلال را تقویت کرد.مجیدی واکنش تندی به این مصاحبه نشان داد و اعلام کرد در صورت قهرمانی استقلال در جام حذفی نیز با این مدیریت نمی ماند. مدیریتی که با دستان خودش یک جام را از استقلال گرفت و در آستانه فینال جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا تیم را وارد بحران کرد. سعادتمند به جای اینکه حواشی و اختلافش با مجیدی را مدیریت کند، در جلسه با وکیل هوادار خارجنشین شرکت کرد و هدیه هم گرفت! در ماجرای اخیر، فرهاد مجیدی نیز به عنوان سرمربی مقصر بود، اما سعادتمند به عنوان مدیرعامل نه تنها مدیریت نکرد، بلکه به آتش اختلافات دامن زد و علیه سرمربی موضع گرفت. هواداران استقلال در فصل گذشته کم از مدیریت باشگاه ضربه نخوردند و سعادتمند به عنوان مدیرعامل باشگاه در صدر مدیرانی قرار گرفت که باعث مشکلات بزرگ در این تیم شدند.
سعادتمند ثمره یک مدیریت اشتباه و بی تدبیر در وزارت ورزش است که موجب شده تا یک تیم بزرگ و مردمی با این هزینه هنگفت و چندمیلیاردی قهرمانی جام حذفی را از دست بدهد. آیا مشاوران و اطرافیان سعادتمند ارزش یک جام را برای جناب مدیرعامل مشخص کرده اند؟ اگر مشخص کرده بودند که سعادتمند وارد چنین بازی بچه گانه ای با فرهاد مجیدی نمی شد.
شخصا منتقد فرهاد مجیدی بوده و هستم اما این را هم قبول دارم که او سرمایه باشگاه بزرگ استقلال است و ارزش بالایی نزد جامعه فوتبال بویژه استقلال دارد. برای فرهاد سرمایه های زیادی صرف شده تا به این مرحله برسد. سعادتمند همانند خیلی از مدیران ناکاربلدی که پیش از این خط بطلان روی مربیان جوان و سرمایه های ارزشمند کشیدند از کنار فرهاد مجیدی گذشت تا او را نیز به سرنوشت علی دایی، منصوریان، امیرقلعه نویی در تیم ملی و … دچار کند. ثمره این همه حرص و جوش خوردن های طرفداران و بازیکنان و مربیان و مسوولان همه و همه را به باد دادید و با یک سفر بی موقع و بی تدبیر این چنین طرفداران را از یک جام باارزش محروم ساختید. آقای سعادتمند! تاریخ نام شما را به خاطر می سپارد.