به گزارش آوای ورزش،ولادیمیر الکنو سرمربی تیم ملی والیبال ایران از روز یکشنبه ۲۹ فروردین ماه وارد اردوهای تیم ملی شد تا تمرینات با حضور او پیگیری شود.

عظیم جزیده دستیار ایرانی الکنو درباره تمرینات تیم ملی والیبال گفت: اردوها به خوبی پیش می رود. با توجه به صحبت هایی که الکنو در وبینار داشت، همان برنامه ها در اردو در حال پیاده شدن است. منتظریم لژیونرها نیز وارد اردو شوند تا شرایط بهتر پیش برود.

وی تأکید کرد: تمرینات به خوبی دنبال می شود. در هفته ابتدایی تمرکز بر کارهای بدنسازی بود و در حال حاضر نیز کار هماهنگی، سیستم های دفاع و توپ گیری را انجام می دهیم. الکنو در جزئیات در سطح بالا به خوبی پیش می رود.

مربی تیم والیبال در پاسخ به این سوال که الکنو در حال آموزش تکنیک های پایه نیز هست؟ اظهار داشت: همه مربیان دنیا با توجه به دیدگاه و ذهنیت خودشان این کار را انجام می دهند. متأسفانه برخی روی این موضوعات مانور می دهند. الکنو ۳۰ ثانیه یک موضوع را توضیح داد و هیچ ایرادی ندارد. بارها اتفاق افتاده که من نیز به یکی از بازیکنان باتجربه خودم در تمرینات باشگاهی، موضوعی را گوشزد کردم.

دستیار ایرانی الکنو درباره استفاده از مربیان ایرانی در تمرینات نیز خاطرنشان کرد: مربیان وظیفه دارند اهداف سرمربی را دنبال کنند. یک عده به دنبال حاشیه سازی هستند و نمی‌دانیم هدفشان چیست. ما به عنوان دستیار به تیم ملی کمک می‌کنیم. ما در خدمت تیم ملی و سرمربی هستیم و هر کجا که نیاز باشد کمک خواهیم کرد. من نیز بارها در تمرینات باشگاهی‌ام از دستیارانم این چنین استفاده کردم.

جزیده تأکید کرد: این که بخواهیم شأن مربی ایرانی را با این کارها هدف قرار دهیم، دور از عقلانیت است. همه سرباز تیم ملی هستیم. تیم ملی سرمربی دارد و هر کجا که درخواست کند از او اطاعت خواهیم کرد.

وی یادآور شد: باید این فلسفه از ایران برداشته شود که همه روی میز باشیم. باید پای کار بیاییم و همه جوره به تیم ملی کمک کنیم. اگر ما به عنوان مربی در عمل نباشیم، پیشرفت نخواهیم کرد و این دور از عقلانیت است.