به گزارش آوای ورزش،

رحیم علی آبادی با بیان اینکه کسب آخرین سهمیه المپیک توسط ملی پوش اعزامی به گزینشی بلغارستان به مراتب سخت‌تر از گزینشی در آسیاست گفت: خوشبختانه از سه فرنگی‌کاری که به گزینشی قزاقستان رفتند، دو ملی پوش موفق به کسب سهمیه شد و فقط حسین نوری در یکقدمی رسیدن به سهمیه مغلوب حریف شد.

وی تصریح کرد: هر چند هنوز یک میدان گزینشی دیگر باقی مانده و محمد بنا بهترین گزینه خود در وزن ۸۷ کیلوگرم را برای حضور در این مسابقات ساخته و پرداخته می‌کند، اما باید قبول کرد سختی کار در آخرین مرحله گزینشی بسیار سخت از میدان قبلی خواهد بود. در گزینشی بلغارستان تمامی مدعیان جهانی حضور دارند و طبیعتاً با تمام وجود برای کسب سهمیه تلاش خواهند کرد.

عضو پیشین شورای فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی ادامه داد: جدا از بحث سهمیه‌های کشتی و تنها سهمیه باقیمانده کشتی فرنگی باید به این نکته هم اشاره کرد که حسین نوری دیگر هیچوقت ناکامی در قزاقستان را فراموش نخواهد کرد. اتفاق عجیبی بود و در حالیکه حسین نوری کمتر از یک دقیقه با پیروزی و کسب سهمیه المپیک فاصله داشت مرتکب اشتباه شد و همه چیز را به ضررش پایان داد.

علی آبادی در پایان گفت: مطمئناً المپیک متفاوتی را پیش رو داریم که به هیچ عنوان شبیه المپیک‌های قبلی نیست. چراکه تمامی ورزشکاران حدود دو سال را در قرنطینه و با انجام تمرینات محدود و خاص سپری کردند. البته این شرایط برای تمامی مدعیان یکسان بوده و نمی‌توان تفاوتی را برای کشتی گیران قائل شد. به همین دلیل امیدوارم بچه‌های ما هم بتوانند بهترین کشتی‌ها خود را بگیرند و همچون المپیک‌های قبلی با مدال همراه باشند.

تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان در اوزان ۶۰، ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم توسط علیرضا نجاتی، محمدعلی گرایی و امیر قاسمی منجزی صاحب سهمیه المپیک شد. در ادامه دو سهمیه دیگر هم توسط محمدرضا گرایی و محمدهادی ساروی در اوزان ۶۷ و ۹۷ کیلوگرم در مسابقات گزینشی ۲۰۲۱ قزاقستان به دست آمد که البته حسین نوری در کسب سهمیه ۸۷ کیلوگرم ناکام ماند.

بدین ترتیب کشتی‌گیرانی که در گزینشی قاره‌ای موفق به کسب سهمیه المپیک نشده‌اند باید طی روزهای ۱۶ تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه در رقابت‌های گزینشی صوفیه بلغارستان به میدان بروند و آخرین شانس خود را امتحان کنند.