به گزارش آوای ورزش،پیمان ابوالحسنی در مورد شرایط تنیس روی میز کشور و کاهش سهمیه‌های المپیک در این رشته اظهار داشت: ما در دوره قبلی سه سهمیه گرفتیم، اما در این دوره به یک سهمیه رسید که آن هم شانسی بود. حالا دو موضوع مطرح است. مسئولان فدراسیون می‌توانستند ندا شهسواری را با صرف هزینه‌ای به اردوی چین اعزام کنند تا شرایطش بهتر شود، اما این اتفاق نیفتاد. از دو سال قبل می‌دانستیم رنکینگ مهم است و چرا نوشاد را اعزام نکردید که رتبه‌اش بالاتر برود. یک ماه قبل رئیس فدراسیون مصاحبه‌ای کرد و گفت که نوشاد شانس زیادی برای کسب سهمیه دارد، و دبیر او هم گفت ۱۱ نفر انتخاب می‌شوند و نوشاد نفر شانزدهم است.

وی ادامه داد: هر دو صحبت نشان می‌دهد که اطلاعی از کسب سهمیه و فرایند آن نداشتند و این فاجعه است. آیا نمی‌توانستید از یک کارشناس این مسائل را بپرسید؟ ما در دو سه دوره گذشته از آسیای میانه سهمیه می‌گرفتیم، اما امسال از این منطقه هم نگرفتیم و به جایی رسیدیم که نفر اول بانوان ما در آسیای میانه هم به سهمیه نمی‌رسد. فدراسیون چه پشتوانه سازی برای شهسواری و نیما و نوشاد انجام داده؟ چند نوجوان مانند هدایی، احمدیان و مهشید اشتری رشد کردند، اما الان کجا هستند؟

مدرس جهانی تنیس روی میز با اشاره به اینکه در مسابقات قطر یک آقا بازیکن بانوان را هدایت می‌کرد، گفت: پس مربی بانوان برای چه رفته بود؟ اگر قرار بود یک مربی آنها را هدایت کند، نادر شاملو مربی اختصاصی خود شیما صفایی را منصوب می‌کردید که در همدان او را تمرین می‌دهد. بحث‌های فنی که باعث نتیجه نگرفتن شده، یکی دو مورد نیست.

ابوالحسنی عنوان کرد: از بحث المپیک که بگذریم، برنامه فدراسیون برای پشتوانه سازی چیست؟ امین احمدیان یا هدایی در ۴ سال گذشته یک میلیارد برایشان هزینه و به مسابقات اعزام شده‌اند، الان کجا هستند؟ نه اردویی وجود دارد و نه مسابقه ای. اگر بحث کرونا باشد برای همه رشته‌ها بوده، اما آنها هم اردو دارند و هم مسابقات‌شان برگزار می‌شود. تنیس روی میز ۲ خوابگاه اختصاصی دارد و نیازی نیست که جای دیگر برود. به غیر از تعطیلی مسابقات و اردوها، کلاس آموزشی هم برگزار نکردند. اصلا چند کلاس برگزار کردید؟ شما فقط آزمون داوری را برگزار کردید و ۲ میلیون تومان هم گرفتید، در صورتی که هزینه آن ۳۰ دلار بود.