به گزارش خبرگزاری آوای ورزش،فریبرز عسگری در خصوص آغاز اردوهای تیم ملی تکواندوی المپیک کشورمان، اظهار داشت: با مجوزی که ستاد مقابله با کرونا در ورزش به فدراسیون تکواندو داد، اردوی تیم ملی تکواندو را روز گذشته (شنبه ۱۵شهریور ماه) شروع کردیم. البته ابتدا با هماهنگی که سازمان تیم‌های ملی انجام داد پزشکان ستاد مقابله با کرونا در ورزش در اردو حضور پیدا کردند و از تمامی بچه‌ها تست پی‌سی‌آر گرفتند. ضمنا محیط، سالن تمرین و خوابگاه نیز ضدعفونی شد. ۴ نفر در این مرحله اردو حضور دارند و هر نفر هم در یک اتاق اسکان یافتند.

وی افزود: نوع تمرین نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام و دستگاه بدنسازی هم با فاصله لازم قرار گرفته بود تا تمرینات را به درستی انجام بدهند که مشکلی برای ملی‌پوشی پیش نیاید.

سرمربی تیم ملی در مورد اینکه اردوی تیم ملی مقطعی است، عنوان کرد: هنوز تقویمی از سوی فدراسیون جهانی برای برگزاری مسابقات اعلام نشده و به این اردو نگاه مقطعی داریم. ولی به محض اینکه تاریخی برای مسابقات مشخص شود قطعا با جدیت بیشتری تمرینات‌مان را دنبال خواهیم کرد.

عسگری با اشاره به اینکه شرایط اردویی برای تکواندوکاران بسیار مناسب است، یادآور شد: با برقراری این اردوها در نهایت ملی‌پوشان در فضای ایزوله اردویی باقی می‌مانند و داخل اردو هستند. این وضعیت بسیار ایده‌آل بوده و شرایطی که فدراسیون تکواندو برای ملی‌پوشان تکواندو مهیا کرده، خیلی امن‌تر از شهرهای محل سکونت‌ بچه‌هاست. اینجا تردد زیاد نیست و نفرات اردونشین به صورت محدود به اردو دعوت شده‌اند و این موارد بیشتر به حفظ سلامتی المپیکی‌ها کمک می‌کند.

وی ادامه داد: امیدوارم هر چه زودتر این ویروس از دنیا ریشه کن شود و زندگی مردم به شرایط عادی برگردد. به هر حال بخشی از دغدغه‌هایمان حل شد و تمرینات را ادامه می‌دهیم.

سرمربی تیم ملی تکواندو درباره حضور ۴ ملی‌پوش در اردو گفت: هم‌اکنون ۴ نفر در تمرینات داریم که در رنکینگ کسب سهمیه المپیک توکیو امتیاز به دست آورده و شرایط حضور در اردوهای تیم ملی را داشتند. میرهاشم حسینی و آرمین هادی‌پور که کسب سهمیه المپیک کرده بودند. سجاد مردانی رنکینگ هفتم را گرفته و اگر هر حریفی از شش نفر بالایی، به هر دلیلی نتوانند در المپیک شرکت کند، سجاد جایگزین آنها می شود. بخاطر همین باید حتما در اردو حضور داشته باشد. نفر چهارم اردو نیز سروش احمدی با رنکینگ چهاردهم جهان که جز نفرات رزرو میرهاشم است. سروش تازه عقد کرده و اجازه گرفت که در این مرحله اردوها نباشد.

وی در خصوص اضافه شدن نفر بعدی به اردوهای آماده‌سازی هم تاکید کرد: البته اضافه شدن نفرات بستگی به شرایط خاص دارد. اگر شرایط کرونا عادی و تاریخ مسابقات اعلام شود موظف هستیم که نفرات بیشتری را در اردو داشته باشیم. خصوصا اگر مسابقات قهرمانی آسیا باشد دو تیم باید در اردو حضور یابند.

عسگری در خصوص انتخاب فدراسیون تکواندو ایران به عنوان برترین فدراسیون جهان، اذعان داشت: ابتدا انتخاب کشورمان به عنوان برترین فدراسیون تکواندو جهان را به خانواده بزرگ این رشته ورزشی تبریک عرض می‌کنم. این انتخاب ارزشمند یکسال قبل از المپیک، نشان می‌دهد کل خانواده تکواندو دست به دست هم داده‌اند تا به عنوان فدراسیون برتر معرفی شود. فدراسیون از تمام ابعاد مورد توجه قرار گرفته و فقط بخش مدال آوری نیست. بخش‌های مختلف از جمله آموزشی، عملکرد و توسعه رصد شده و جزو بهترین‌ها بوده که به عنوان شایسته دست پیدا کرده است. امیدوار هستیم برنامه‌های خوبی که فدراسیون تکواندو در اینده نیز دارد، روند صعودی تکواندو ایران ادامه داشته باشد.

وی خاطرنشان ساخت: فدراسیون تکواندو در ایام کرونا فعالیت‌های مجازی از قبیل دوره‌های آموزشی داوری، مربیگری، همایش‌ و سمینار برگزار کرد. این موارد ارزیابی و امتیازات بالایی به فدراسیون تکواندو ایران داده شد. فدراسیون جهانی ۲۱۰ فدراسیون ملی دارد و همه این کشورها برای کسب عنوان برترین تلاش می‌کنند. امیدوارم برای سال بعد این تلاش ادامه پیدا کند تا باز هم در رتبه نخست جهان قرار گیریم.