به گزارش آوای ورزش،

رقابت‌های بین المللی کشتی آزاد جام زیلکوفسکی لهستان از روز گذشته با شرکت آزادکاران پنج وزن نخست در شهر ورشو برگزار شد که نمایندگان کشورمان موفق شدند به سه مدال طلا، نقره و برنز در وزن ۹۷ کیلوگرم دست یابند.

در نخستین روز از این پیکارها که به عنوان رنکینگ المپیک توکیو برگزار می‌شود، محمدحسین محمدیان، علیرضا کریمی و علی شعبانی در وزن ۹۷ کیلوگرم به میدان رفتند که محمدیان با مدال طلا به کار خود پایان داد و شعبانی و کریمی هم به مدال نقره و برنز این وزن دست یافتند.

طبق برنامه مسابقات قرار است مدعیان پنج وزن دوم نیز از ظهر امروز به میدان بروند که طی آن رضا اطری در وزن ۶۱ کیلوگرم، یونس امامی و مصطفی حسین خانی در وزن ۷۴ کیلوگرم و امین طاهری و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

این پیکارها از اهمیت و حساسیت بسیار بالایی برای کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد برخوردار است چراکه طبق برنامه کادرفنی، سرنوشت انتخاب ملی پوشان سه وزن المپیکی کشورمان در این میدان بین المللی مشخص خواهد شد.

طبق اعلام فدراسیون کشتی در صورت قانع نشدن کادر فنی از نتایج بدست آمده و یا برخورد نکردن کشتی گیران کشورمان به یکدیگر، احتمال این وجود دارد که با نظر کادر فنی مسابقه انتخابی رو در رو در لهستان بین نفرات مدنظر برگزار شود.

کشتی آزاد ایران در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ نورسلطان موفق شد توسط رضا اطری در ۵۷ کیلوگرم، حسن یزدانی در ۸۶ کیلوگرم و یدالله محبی در ۱۲۵ کیلوگرم سهمیه المپیک را کسب کند. همچنین در مسابقات گزینشی آسیا نیز امیرمحمد یزدانی در ۶۵ کیلوگرم، یونس امامی در ۷۴ کیلوگرم و محمدحسین محمدیان در ۹۷ کیلوگرم سه سهمیه باقی مانده را کسب کردند تا سهمیه کشتی آزاد ایران در المپیک کامل شود.