به گزارش آوای ورزش، وقتی کمیته بین المللی المپیک آمار تیم پناهندگان حاضر در المپیک توکیو را اعلام کرد، کم مانده بود از غصه دق کنیم!
در این لیست بعد از کشور سوریه با ۹ ورزشکار پناهجو، ایران با ۵ ورزشکار پناهنده در رتبه دوم قرار دارد و حتی کشورهایی مثل سودان و عراق پایین از ایران قرار دارند! و جالب این که همه این کشورها سال هاست درگیر جنگ های خانمانسوز هستند! البته این تازه ورزشکاران المپیکی هستند. اگر ورزشکاران غیر المپیکی و مهاجرت کرده را بشماریم، به طور قطع این عدد دو رقمی خواهد شد و ما با اختلاف در صدر جدول قرار می گیریم و حالا حالاها هیچ کشوری به گرد پای مان ‌نیز نخواهد رسید!

واقعا در ورزش مملکت چه خبر است که سرمایه های ورزش اینچنین جلای وطن می کنند و از دیار غربت سر در می آورند!؟ آنهایی که زمانی پس از هر قهرمانی و مدال، پرچم کشور خود را می بوسیدند، چطور شده که حاضرند از همه چیز و همه کس خود بگذرند و به کشورهایی بروند که یک صدم این سرزمین ثروت ندارند و حتی از شرایط اقلیمی درست و حسابی نیز برخوردار نیستند؟!
تو را به خدا مدعیان وطن پرستی و خدمت به ورزش و دوستداران جوانان، از کلمات خائن و ‌وطن فروش استفاده نکنند که هم خنده مان می گیرد و هم حالمان به هم می خورد. اصلا به فرض محال که این توهمات درست باشد، ورزشکاری که بعد از قهرمانی و مدال پرچم کشورش را می بوسید و با پرچم مملکتش دور افتخار می زد، چطور یک دفعه از سرزمین مادری اش می رود و به قول شما خائن می شود؟ این یعنی این‌ که شما مدعیان خدمت به نسل جوان ‌‌و ورزش، کارها و جفاهایی کرده اید که آنها خائن ‌و وطن فروش شوند!(باز هم تکرار می کنیم این نظر متوهمان است!)
به هرحال این خبر IOC لرزه بر اندام ما انداخت و یک بار دیگر ثابت کرد اینجا نسل جوان، ورزشکاران و قهرمانانش هیچ اهمیتی برای مدیران خدوم!!! ورزش ندارند!

 

جواد منتخبی