به گزارش آوای ورزش، علیرضا پاکدل در جمع خبرنگاران در خصوص جذب سرمربی خارجی مردان اظهار کرد: به امید خدا قرار است اگر با گزینه نهایی سرمربی خارجی تیم ملی هندبال به جمع بندی نهایی برسیم ۱۵ یا ۱۶ تیر یا همان اواخر هفته آینده قرارداد نهایی شود. بعد از عقد قرارداد اردوهای تیم ملی با توجه به نظر سرمربی آغاز خواهد شد.

پاکدل در مورد اردوی تیم ملی هندبال زنان اظهار کرد: بعد از تصمیم کنفدراسیون آسیا در خصوص افزایش سهمیه جهانی به ۶ تیم از آسیا، تصمیم گرفتیم شانس جهانی شدن را از دختران نگیریم. این دومین اردوی تیم ملی در تهران است و اردوی نخست در مشهد برگزار شد. در این دوره از اردو در خصوص نفرات نهایی به جمع بندی خواهیم رسید.

پاکدل در خصوص حضور دو ورزشکار روس در اردوی تیم‌ملی گفت: بررسی کردیم و دیدیم رزومه خوبی دارند و در مسابقات بزرگی شرکت کرده‌اند. هندبال روسیه از قدرت های آسیا محسوب می‌شود. بنا به این مسائل تصمیم گرفتیم با توجه به اینکه مدرک مربیگری نیز دارند به عنوان مهمان در این اردوها حاضر شوند و از آنها برای کمک استفاده کنیم.

وی گفت: ما باید واقعیتی را بپذیریم، با توجه به شرایط خاص هندبال زنان در آسیا، ژاپن، کره، چین و قزاقستان از آسیا فاصله گرفتند و در سطح جهانی حضور دارند. حتی ازبکستان هم به سطح جهانی نزدیک شده است. نباید فرصت را از دختران ایرانی گرفت، هرچند که کار ما در این مسابقات آسان نخواهد بود. ما حریفان قدری داریم که باید با آنها بجنگیم اما امیدوارم که بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم.

وی در خصوص مربیان مشترک تیم ملی بزرگسالان و جوانان گفت: ما زمانمان کم بود و در این مدت کم این بهترین تصمیم ما بود. قانع و شافعیان سرمربیان اول و دوم لیگ هم بودند. از طرفی مسابقات آسیایی جوانان هنوز زمانش مشخص نیست و چون به یکباره این اتفاق رخ داد، از دو مربی روس هم دعوت کردیم. از طرفی رزمگر که سابقه زیادی داشت را نیز در کنار کادر فنی قرار دادیم تا در زمان کم حداکثر استفاده را ببریم.

وی در خصوص تعداد تیم‌های حاضر در مسابقات قهرمانی زنان آسیا گفت: به طور رسمی هنوز کنفدراسیون آسیا اعلام نکرده چند تیم در مسابقات حضور دارند اما به طور غیر مستقیم تا آخرین لحظه با ایران ۱۲ تیم حضور داشتند، اما اینکه اضافه یا کم شده باشد خبری نداریم. کنفدراسیون آسیا هم دنبال این است که تعداد تیم‌ها کمتر نشود تا سهمیه جهانی ۶ تیم باشد. ما تصمیم خود را گرفتیم و در این مسابقات حضور خواهیم داشت.

حسامی نیز در خصوص اهداف اشتادسازه در حمایت از تیم ملی زنان و اینکه این حمایت از زنان چه آورده ای برای شما داشت گفت: ما دنبال آورده و بخش اقتصادی نبودیم. احساس ما دین و کمک به ورزش زنان بود. ما خواستیم تغییراتی داشته باشیم که فکر می‌کنم مثمر ثمر بوده است. فدراسیون هم از باشگاه‌ها حمایت می‌کند. این دو ورزشکار روس هم برای کمک آمده اند و بیشتر هدف ما کمک به رشد هندبال است.

وی در خصوص مربی خارجی تیم ملی زنان که قرار بود جذب کنند گفت: مربیان خارجی به ایران نمی‌آیند. می‌گویند از راه دور برنامه می‌دهیم اما این که فایده ندارد. این دو ورزشکار روس مدرک مستر مربیگری دارند و از آنها برای کمک استفاده خواهیم کرد. در فوتبال هم می‌بینیم بازیکنانی همچون ژاوی به عرصه مربی‌گری وارد می‌شوند.