به گزارش آوای ورزش؛ بعد از وقفه ای بلند مدت، پس از گذشت ۱۸ ماه فدراسیون هندبال اعضای کادر فنی تیم ملی هندبال بزرگسالان بانوان را معرفی و تصمیم به برپایی اردوی آماده سازی کرد تا شانس کسب سهمیه جهانی در مسابقات قهرمانی آسیا از دختران هندبالیست گرفته نشود.

خدیجه قانع از استان فارس سرمربی تیم(شهید شاملی کازرون) نایب قهرمان لیگ ۹۹ به عنوان سرمربی تیم ملی بزرگسالان معرفی شد و نشمین شافعیان سرمربی تیم قهرمان (اشتادسازه مشهد) پس از چندین سال هدایت تیم ملی به عنوان مشاور فنی انتخاب شد و عزت الله رزمگر نیز در کنار شافعیان‌ و قانع مدیر فنی تیم ملی بانوان برگزیده شد.

تیم ملی هندبال بزرگسالان خود را برای رقابت های قهرمانی آسیا به میزبانی کره جنوبی اماده می کند و اولین اردوی اماده سازی را در سال جدید به میزبانی مشهد مقدس و باشگاه اشتاد سازه پشت سرگذاشت و حالا در پایتخت و در سالن هندبال شهید قاسم سلیمانی با انتخاب ۲۹ بازیکن دومین اردوی اماده سازی را از روز شنبه ۵ تیرماه اغاز کرده اند.

پس از صدور مجوز از سوی فدراسیون هندبال برای حضور بازیکنان خارجی در لیگ برتر، باشگاه اشتاد سازه مشهد دو بازیکن روسی را به خدمت گرفت و این دو بازیکن نیز با تشخیص کادر فنی موافقت رئیس فدراسیون به عنوان مهمان در اردوی تیم ملی حاضر شدند

کادرفنی تیم ملی در راستای بالا بردن سطح کیفی، ایجاد انگیزه و بالا بردن روحیه ملی پوشان کاترینا میخایلوونا و یولیا تاران از روسیه را به اردو دعوت کردند‌.

حضور بازیکنان خارجی که سابقه بازی در لیگ قهرمانان اروپا و لیگ کشورهای روسیه و فرانسه را در کارنامه دارد باعث شده تا انگیزه ملی پوشان هندبال بالا برود تا باهمدلی بتوانند در رقابت های قهرمانی اسیا مجوز حضور در رقابت های قهرمانی جهان را کسب کنند.

فدراسیون هندبال بعد از برپایی اردو به دنبال جذب اسپانسر و حامی مالی بود که باشگاه اشتاد سازه مشهد که پیش از این حامی مالی تیم‌ ملی جوانان بود را به عنوان حامی مالی تیم بزرگسالان نیز معرفی کرد و در روز دوشنبه ۷ تیرماه نیز با حضور اصحاب رسانه و مسئولان فدراسیون از پیراهن تیم ملی بانوان رونمایی شد.

علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال پیرامون همین موضوع می گوید؛ اگر شانس حضور تیم ملی بانوان ایران در مسابقات جهانی حتی یک درصد باشد ، بازهم با تمام وجود از دختران هندبالیست حمایت و در این مسابقات شرکت خواهیم کرد و برای کسب سهمیه جهانی با توجه به اینکه شش تیم می توانند از آسیا جهانی شوند شانس بسیار بالای داریم و امیدوار به جهانی شدن دختران هندبالیست هستیم.

مینا وطن پرست ملی پوش هندبال ایران که همراه با اشتادسازه مشهد قهرمان لیگ برتر شد در گفت وگو با خبرنگار ما اظهارداشت؛ خوشبختانه یکی از بالاترین سطح امادگی اردوهای ملی در تهران درحال برگزاری است که این سطح کیفی بالا نشان از بالابودن توان و دانش کادر فنی تیم ملی بانوان می باشد. و بازیکنان از میزبانی پایتخت رضایت کامل را دارند همانطور که جامعه هندبال درجریان هستند این اردو در بهترین سالن هندبالی ایران درحال برگزاری است.

عضو تیم ملی با اشاره به سطح برگزاری مسابقات آسیایی و امیدوار بودن به کسب سهمیه جهانی توسط بانوان هندبالیست افزود: با توجه به تجربیات چندین ساله در عرصه ملی با این سطح دانش کادر فنی و کیفیت بالای تکنیکی و تاکتیکی بازیکنان، کسب سهمیه جهانی دور از دسترس نیست و مطمئنم با حمایت همه جانبه فدراسیون موفق به کسب سهمیه جانی خواهیم شد.

حالا دختران هندبالیست تا روز ۱۲ تیر در تهران اردوی خود را برگزار می کنند و جامعه هندبال نیز امیدوار به کسب جهانی شدند این دختران هندبالیست هستند.

 

صمد خزایی