به گزارش آوای ورزش و به نقل ازفدراسیون والیبال، امیدوار حاتمی داور پیشکسوت والیبال میزبانی از رقابت‌های نوجوانان جهان را از چند منظور به سود ایران دانست و گفت: نوجوانان ایران پیش‌تر فاتح سکوی قهرمانی جهان بوده‌اند. با این حال میزبانی تهران از رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان به نفع رشد و توسعه والیبال در سطح نونهالان و نوجوانان خواهد شد.

وی افزود: ضمن اینکه میدان دیدن نوجوانان در عرصه جهانی و بازی کردن با تیم‌های خارجی در خاک کشور، می‌تواند موجبات رشد و شکوفایی ملی‌پوشان نوجوان را بیش از پیش فراهم کند.

او با اشاره به مبحث استعدادیابی در والیبال افزود: در رده سنی نوجوانان استعدادیابی و کشف استعدادهای تازه بیش از هرچیز مدنظر است. البته نباید فراموش کرد که کسب مقام و رتبه در مسابقات هم انگیزه‌ای خواهد شد برای جذب نوجوانان و نونهالان به رشته والیبال و همین مسئله پایه‌های تیم ملی در آینده را خواهد ساخت.

حاتمی اظهارداشت: روزی که ما موفق شدیم از سطح آسیا فاصله بگیریم ابتدا نوجوانان و جوانان ما روی سکوی قهرمانی رفتند و بعد از آن بود که بزرگسالان‌مان شکوفا شدند و در صدر تیم‌های برتر آسیایی قرار گرفتند.
می‌خواهم بگویم که رشد و توسعه رده سنی بزرگسالان وابسته و پیوسته به رده‌های سنی پایه است.