به گزارش آوای ورزش، مرحله انتخابی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره اروپا، سه‌شنبه شب در پنج گروه پیگیری شد که در گروه A، دیدار جمهوری ایرلند و صربستان به تساوی یک-یک انجامید.

نیکولا میلنکوویچ در دقیقه ۸۷ و به اشتباه دروازه خودی را گشود. سرگئی میلینکوویچ‌ساویچ هم در دقیقه ۲۰ برای صربستان گلزنی کرد. در این گروه پرتغال و صربستان با ۱۳ و ۱۱ امتیاز، دو رده ابتدایی را به خود اختصاص داده‌اند.

در گروه D، فرانسه با نتیجه ۲ بر صفر بر فنلاند غلبه کرد. آنتوان گریزمان در دقایق ۲۵ و ۵۴ برای خروس‌ها گلزنی کرد.

وسنی‌وهرزگوین مقابل قزاقستان با تساوی ۲-۲ متوقف شد. در این گروه فرانسه با ۱۲ امتیاز بر صدر جدول تکیه زده و تیم‌های اوکراین و بوسنی، در رتبه‌های دوم و سوم ایستاده‌اند.

در گروه F دانمارک با نتیجه ۵ بر صفر از سد رژیم اشغالگر قدس گذشت. اتریش با نتیجه یک بر صفر از اسکاتلند شکست خورد و جزایر فارو با نتیجه ۲ بر یک مقابل مولداوی به برتری رسید. در این گروه تیم‌های ملی دانمارک و اسکاتلند با ۱۸ و ۱۰ امتیاز، در جایگاه‌های اول و دوم قرار دارند.

در گروه G هلند در ورزشگاه یوهان کرویف با نتیجه ۶ بر یک، ترکیه را تحقیر کرد. داوی کلاسن در دقیقه اول، ممفیس دپای در دقایق ۱۶، ۳۸ (پنالتی) و ۵۴، گاس تیل در دقیقه ۸۰ و دونیل مالن در دقیقه ۹۰ برای لاله‌های نارنجی گلزنی کردند و چنگیز اوندر در دقیقه ۲+۹۰، تنها گل شاگردان شنول گونش را به ثمر رساند. ترکیه از دقیقه ۴۴ با اخراج سویونچو، ۱۰ نفره به بازی ادامه داد.

در دیگر دیدارهای این گروه، نروژ با نتیجه ۵ بر یک بر جبل‌الطارق غلبه کرد و تقابل مونته‌نگرو و لتونی به تساوی صفر- صفر انجامید. تیم‌های هلند و نروژ با ۱۳ امتیاز و بر حسب تفاضل گل، رتبه‌های اول و دوم جدول گروه G را از آنِ خود کرده‌اند.

در گروه H روسیه با نتیجه ۲ بر صفر از سد مالت گذشت. قبرس با همین نتیجه مغلوب اسلواکی شد و کرواسی با نتیجه ۳ بر صفر برابر اسلوونی پیروز شد. تیم‌های کرواسی و روسیه با ۱۳ امتیاز و بر حسب تفاضل گل، در رده‌های اول و دوم جدول این گروه جای دارند.

دیدارهای سایر گروه‌های دور انتخابی جام جهانی قطر در قاره سبز، امشب (چهارشنبه) برگزار خواهد شد.