به گزارش آوای ورزش، یکی از تنها دلخوشی های این فوتبال و شاید این ورزش، تیم ملی فوتسال بود که دیشب در بازی انتقادآمیز مقابل قزاقستان شکست خورد تا از رسیدن به مرحله بعد بازبماند، آن هم در شرایطی که جلو بودیم!
کسی منکر زحمات این تیم و البته افتخارات بچه های فوتسال در سالیان گذشته نیست، اما اظهارات محمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال بعد از باخت به قزاقستان، در جای خود عجیب است. او در بخشی از صحبت هایش گفته که در ۲،۳ سال گذشته کاری برای فوتسال نکردیم! که احتمالا منظورش مسئولان فوتسال است. تا آنجا که یادمان می آید این تیم علی رغم شرایط کرونایی در ایران و کل جهان، به تمریناتش ادامه می داد و چند اعزام و مسابقات تدارکاتی هم داشت‌. لیگ هم که به روند خود ادامه داده و می دهد. حالا این سخن از کجا برمی آید، احتمالا باید از خود ایشان پرسید که چرا شما برای این تیم کاری نکردید؟!
وی در ادامه، از داشتن “استراتژی بسیار خوب” در جام جهانی گفته! که ما این را هم متوجه نمی شویم. بردهای اقتصادی مقابل آمریکا و صربستان و به ویژه ازبکستان و در نهایت باخت تاریخی برابر قزاقستان را استراتژی می دانید؟ نیمه دوم دو بازی اخیر مقابل ازبکستان و قزاقستان کدام تاکتیک و برنامه ای برای حفظ نتیجه از شما به تیم دیکته شد؟ وضعیت بدنی تیم تحت هدایت تان را با بازیکنان قزاقستان مقایسه و سپس از استراتژی بسیار خوب صحبت کنید!
به هرحال شکست تلخ و آماتورگونه تیم ملی فوتبال ایران برابر قزاقستان، پایان کار بچه های ما در جام جهانی بود، اما ای کاش سرمربی تیم ملی دست کم شکست را قبول می کرد و این قدر به دنبال فرار به جلو و توجیهات غیرمنطقی نبود!

 

جواد منتخبی