به گزارش آوای ورزش، تیم ذوب آهن اصفهان و شهرداری گرگان از رقابتهای هفته سوم لیگ برتر بسکتبال در گروه الف، به مصاف یکدیگر رفتند و در نهایت شاگردان مهران حاتمی در وقتهای اضافه توانستند پیروزی در این دیدار را از آن خود کنند.

این دیدار راس ساعت ۱۵ در سالن بسکتبال آزادی تهران برگزار شد و دو تیم پیش از آن بازیهای هفته اول و دوم خود را با پیروزی پشت سر گذاشته بودند. ذوبی ها در کوارتر نخست توانستند با نتیجه ۱۸_۲۶ از حریف پیش بیافتند. فرید اصلانی با چهار پرتاب سه امتیازی موفق و یک پرتاب دو امتیازی، ۱۴ امتیاز برای تیمش به دست آورد و سهم بزرگی در پیروزی کوارتر نخست داشت. در کوارتر دوم ورق برگشت و پری پتی و محمد جمشیدی با عملکرد خوب خود نه تنها امتیازات عقب افتاده را جبران کردند، بلکه توانستند تیم گرگان را ۶ امتیاز از حریف پیش بیاندازند تا قهرمان فصل قبل در انتهای نیمه نخست با پیروزی ۳۵_۴۱ به رختکن برود. در کوارتر سوم شاگردان فرزاد کوهیان بازهم بازی را در دست خود گرفتند. فرید اصلانی با پرتاب های سه امتیازی و سجاد مشایخی، ارسلان کاظمی و آرمان زنگه در زیر حلقه برای ذوب آهن کسب امتیاز کردند. در آنسوی میدان نیز میثم میرزایی، امیر صدیقی و پتی سعی داشتند با پرتاب های موفق برای تیمشان برد به ارمغان آورند، با این حال زور ذوبی ها در کوارتر سوم بیشتر بود و با پیروزی ۱۴_۲۱ در این کوارتر و با یک امتیاز برتری در نتیجه کلی ۵۵_۵۶ به استقبال کوارتر چهارم رفتند

در کوارتر چهارم همه چیز پایاپای و پرتنش پیش می رفت. اگرچه گرگانی ها از نیمه دوم محمد جمشیدی را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشتند اما بازیکنانی چون سجاد پذیرفته، علیار نجفی و رسول مظفری با کسب امتیازات دو و سه امتیازی جای خالی او را پر می کردند. برای ذوبی ها مشایخی، کاظمی و اصلانی ستاره بی چون و چرای تیمشون بودند. در ۱۶ ثانیه پایانی کوارتر چهارم درحالی که گرگان ۷۰_۷۲ از حریف پیش بود، سجاد مشایخی در زیر حلقه از بازیکن تیم حریف خطا گرفت و با به ثمر رساند هر دو پرتاب آزاد خود بازی را به تساوی ۷۲_۷۲ رساند. در ۶ ثانیه باقی مانده شاگردان مهران حاتمی کاری از پیش نبردند تا بازی به وقتهای اضافه کشیده شود.

وقتهای اضافه با پرتاب های سه امتیازی دو تیم آغاز شد. ابتدا سجاد پذیرفته سه امتیازی خود را به ثمر رساند و سپس نوبت فرید اصلانی بود که هفتمین پرتاب راه دور خود را وارد سبد کند. پرتابی که پری پتی خیلی سریع در آنسوی میدان به آن پاسخ داد. بعد از آن سجاد مشایخی که عملکرد بسیار خوبی در این بازی داشت شانس خود را امتحان کرد تا برای چندمین بار در طول این دیدار، بازی به تساوی برسد. در دقایق بعدی علیار نجفی و پتی چهار امتیاز گرگانی ها را پیش انداختند. مشایخی که قصد کم کردن اختلاف را داشت در اقدامی در زیر سبد حریف از ناحیه چشم دچار آسیب و به ناچار از بازی خارج شد تا اشکان خلیل نژاد ۲ دقیقه پایانی این دیدار جای او را در زمین پر کند. در ادامه شاهد دو لی آپ پیاپی از کیوان ریاعی و علیار نجفی برای تیم شهرداری گرگان بودیم. اما ذوبی ها در اقدامات خود موفق نبودند تا در نهایت این دیدار با نتیجه ۸۴_۹۰ به سود شهرداری گرگان به پایان رسید.

رسول مظفری با کسب ۵ امتیاز، ۸ ریباند، ۵ پاس گل و ۵ توپربایی موثرترین بازیکن گرگانی ها بود.پری پتی با کسب ۲۴ امتیاز، بیشترین امتیاز را برای گرگانی ها به دست آورد. بعد از او محمد جمشیدی که تنها یک نیمه بازی کرد با کسب ۲۰ امتیاز نقش به سزایی در این پیروزی داشت. میثم میرزایی نیز با ۱۰ امتیاز، ۷ ریباند و تاثیرگذاری +۱۵ از بازیکنان موثر گرگان بود.

فرید اصلانی با کسب ۳۱ امتیاز، ۵ ریباند، ۴ پاس گل و ۳ توپربایی با تاثیرگذاری +۳۴ بالاترین عملکرد را به ثبت رساند اما نتوانست مانع شکست تیمش شود. ارسلان کاظمی و سجاد مشایخی نیز به ترتیب ۲۲ و ۲۱ امتیاز برای ذوب آهن به دست آوردند.

 

کیانا شادرو