به گزارش خبرگزاری آوای ورزش،با توجه به شیوع ویروس کرونا و نگرانی‌های مطرح شده در این خصوص فدراسیون بسکتبال در نظر دارد امسال لیگ برتر بانوان را به صورت متمرکز برگزار کند.

این مسابقات بعد از سالها، سال گذشته به صورت رفت و برگشت برگزار شد که همه تیم ها از این موضوع ابراز خوشحالی کردند اما بحران کرونا باعث شد تا دوباره فدراسیون به خاطر کاهش خطرات، لیگ را به صورت متمرکز برگزار کند.

فریده شجاعی نایب‌رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال در این خصوص اظهار داشت: ما تصمیم گرفتیم لیگ متمرکز برگزار شود. همینطور در نظر داریم به خاطر سلامتی ورزشکاران مسابقات را در تهران برگزار کنیم. به دنبال سالن هم هستیم تا کارها انجام شود چون سالن آزادی بیشار در اختیار مردان است.

وی افزود: سال گذشته مسابقات لیگ رفت و برگشت برگزار شد ما هم منکر این قضیه نیستیم که برگزاری لیگ به این صورت بهتر است اما به خاطر ویروس کرونا می‌خواهیم ریسک را کمتر کنیم، از طرفی اسپانسر ها نمی توانند هزینه زیادی داشته باشند. امیدوارم کرونا از بین برود و ما سال آینده مسابقات را رفت و برگشت برگزار کنیم.

نایب رئیس بانوان بسکتبال در پاسخ به این سوال که چند تیم برای حضور در لیگ اعلام آمادگی کرده‌اند گفت: در حال حاضر ۱۶ تیم آمادگی خود را مطرح کرده اند اما ممکن است ۳- ۴ تیم انصراف دهند، مثلاً هرمزگان قرار بود دو تیم داشته باشد اما به ما گفته یک تیم را در لیگ شرکت می دهد.

وی افزود: بعضی از تیم‌ها هم به ما اعلام کردند منتظر پاسخ اسپانسرها هستند به همین دلیل ما تا اول مهر به تیم‌ها فرصت دادیم تا تکلیف مشخص شود. ۱۵ مهر قرعه کشی می کنیم و از اول آبان مسابقات آغاز خواهد شد.