به گزارش آوای ورزش، پنجره نخست انتخابی جام جهانی از جمعه ۵ آذرماه آغاز می شود و تیم ملی بسکتبال ایران طی دو دیدار به مصاف بحرین می رود.

تیم ملی بسکتبال ایران پس از پایان المپیک توکیو دستخوش تغییرات زیادی شد. کادر فنی به طور کلی به گروه دیگری واگذار شد. مصطفی هاشمی هدایت تیم ملی را برعهده گرفت و مهران حاتمی کمک وی شد. همچنین سرپرستی تیم ایران که بر عهده مسعود قاسمی بود به دبیر اسبق فدراسیون مسعود عماری داده و نام قاسمی به عنوان مدیرفنی تیم اعلام شد که پس از مدت کوتاهی نام وی از خبرهای فدراسیون حذف شد.

مصطفی هاشمی سرمربی تیم مهرام و تیم ملی ایران برای پنجره نخست انتخابی کاپ آسیا از ۱۸ بازیکن دعوت کرد که سر و صدای زیادی داشت. دعوت شدن مهدی کامرانی گارد راس اسبق تیم ملی پس از سالها دوری جنجال زیادی به همراه داشت که هاشمی طی مصاحبه ای گفت:” اگرچه سن کامرانی بالا رفته است اما همچنان این توانایی را دارد که حدود ۱۷ الی ۲۰ دقیقه برای تیم ایران به میدان رود.” همچنین حامد حسین زاده یکی از گاردهای دعوت شده بود که با انصراف وی کادرفنی رسول مظفری را جایگزین کرد. دعوت نشدن سینا واحدی جوانترین بازیکن تیم ملی در المپیک ۲۰۲۰ نیز اعتراضاتی را بهمراه داشت. کادر فنی در اینباره توضیح داد که سینا به دلیل مسائل انضباطی و نه مسائل فنی به این اردو دعوت نشده است. اسامی بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی به شرح زیر است: سجاد مشایخی، بهنام یخچالی، مهدی کامرانی، اصغر کاردوست، محمد جمشیدی، محمد حسن زاده، میثم میرزایی، محمد مهدی رحیمی، متین آقاجانپور، امیرحسین یازرلو، ارسلان کاظمی، محمد یوسفوند، سعید داورپناه، رسول مظفری، نوید رضایی فر، روزبه ارغوان، امیرحسین آذری، سالار منجی.

اردوی تیم ملی از روز یکشنبه ۲۲ آبانماه با انجام تست کرونا و معارفه بازیکنان آغاز شد و بازیکنان از روز دوشنبه تمرینات خود را به صورت رسمی شروع کردند. بهنام یخچالی تنها غایب این اردوست که به دلیل حضور وی در لیگ آلمان هفته آخر تمرینات به تیم اضافه خواهد شد.

تیم ملی ایران روز ۲۶ نوامبر مصادف با ۵ آذرماه در تهران میزبان بحرین خواهد بود و سپس ۲۹ نوامبر در کشور بحرین دیدار برگشت را برگزار خواهد کرد.

 

کیانا شادرو