به گزارش آوای ورزش، در حاشیه اردوی تیم ملی، مصطفی هاشمی سرمربی جدید تیم ایران در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت:”من از همه رسانه ها تشکر می کنم که رویدادها را پوشش می دهند و اگر حمایتهای شما نباشد یقینا ره به جایی نخواهیم برد.”

هاشمی درباره اردوی تیم ملی جهت حضور در پنجره نخست انتخابی جام جهانی توضیح داد:” بعد از پایان دور رفت لیگ برتر بسکتبال من و همکارانم سعی کردیم تمام بازیها را ببینیم و حق الناسی که روی دوشمان است را به درستی انجام دهیم و بازیکنهایی که باید دعوت می شدند را دعوت کنیم.” وی در ادامه توضیح داد:”ما دو نوع بازیکن داریم یکی مطالبه خانواده بسکتبال است که جوانگرایی مدنظرشان است و یکی مطالبه عموم مردم است. مردم از تیم ملی برد می خواهند. کسی از تیم ملی ۱۰ جوان به یادگار نمی خواهد. تاریخ در بردها و باخت ها ثبت می شود. ما بدنه برد تیم را نگه داشته ایم و یک گروه جوان را هم تزریق کردیم که به آهستگی به تیم ملی وارد شوند.”

سرمربی تیم ملی درباره جایگاه ایران در آسیا گفت:”من همه حرفهایم قبل از بودن در تیم ملی را فراموش نمی کنم و حالا که سرمربی هستم حرفهایم عوض نشده است. ما با وجود حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی بعد از تیم اصلی استرالیا جزو مدعیان قهرمانی آسیا هستیم و باید سقف آرزوهایمان را بلندتر ببینیم. بازیکنان ایران بازیکنان شایسته ای هستند و کارهای بزرگی انجام می دهند.”

هاشمی درباره غیبت مهدی کامرانی در اردوی تیم ملی توضیح داد:” مهدی کامرانی دو سه روز اول در اردو بود. متاسفانه برای پسرش بیماری به وجود آمده و درگیر است و فعلا نمی تواند به اردو بیایید. ما قبلا خلا بسیار بزرگی در پست گارد داشتیم. امیدوارم آمدن مهدی با نوع تفکر و نوع گردش توپش علاوه بر کمک به تیم ملی الگویی برای سایر گاردها باشد.” او درباره حدادی و صمد نیز توضیح داد:”حامد و صمد ستاره های بسکتبال هستند و از نظر فنی و تجربی حضورشان غنیمت است و وقتی آماده باشند به آنها نیاز داریم اما درحال حاضر خارج از کشور هستند و در این پنجره همراه ما نخواهند بود.”

سرمربی بعد از پایان این پنجره بازیکنها دوباره در لیگ مشغول می شوند و ما آنها را برای پنجره بعدی رصد می کنیم. بازیهای لیگ در کنار مربیان بزرگ بازیکنان را آماده نگه می دارد. اما بعد از پایان لیگ به فکر اردوهای بلندمدت تر خواهیم بود.