به گزارش آوای ورزش؛ در شب نخست از هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، امشب (سه‌شنبه) ۸ دیدار در گروه‌های A،B،C و D برگزار می‌شود که بدون شک مهمترین آنها بازی‌های گروه B‌ است، گروهی که برخلاف سه گروه دیگر هنوز تکلیف یکی از صعود کنندگانش مشخص نشده است.

در این گروه لیورپول صدرنشین بلامنازع که تمام ۵ بازی قبلی‌اش را با ثبت ۱۵ گل زده و تنها ۵ گل خورده برده است، صعودش را به عنوان تیم اول گروه قطعی کرده است. به این ترتیب سه تیم دیگر گروه یعنی پورتو، میلان و اتلتیکومادرید باید برای کسب سهمیه باقی مانده رقابت کنند و این در حالی است که پورتو با ۵ امتیاز در رده دوم قرار دارد و تیم‌‌های میلان و اتلتیکومادرید هر دو با ۴ امتیازبه ترتیب در جایگاه‌‌های سوم و چهارم هستند. معادله صعود برای تیم دوم گروه B‌ خیلی پیچیده نیست.

در صورتی که مهدی طارمی و یارانش در تیم پورتو امشب در خانه خودشان اتلتیکومادرید را شکست دهند، بدون توجه به نتایج بازی دیگر گروه صعود می‌‌کنند. اگر اتلتیکومادرید ببرد، این تیم به مرحله بعد می‌رود و اگر بازی مساوی شود آن وقت باید دید که در بازی دیگر گروه میان میلان و لیورپول در سن‌سیرو چه اتفاقی می‌افتد چرا که اگر در آنجا میلان توانسته باشد لیورپول را شکست دهد، نماینده ایتالیا بالاتر از نمایندگان پرتغال و اسپانیا راهی مرحله یک هشتم نهایی می‌شود.

این سناریو خیلی دور از ذهن هم نیست، حداقل برای ایتالیایی‌ها که دو فصل پیش آتالانتا را در وضعیتی مشابه می‌دیدند. در آن فصل آتالانتا سه بازی اولش در مرحله گروهی را باخت، چهارمی را مساوی کرد و با بردن دو بازی آخرش توانست راهی مرحله یک هشتم نهایی شود. میلان تا الان دقیقاً‌ همان راهی که آتالانتا رفته را پیموده و حالا با کسب یک پیروزی البته به شرط تساوی دیگر بازی می‌تواند به مرحله بعد صعود کند.