به گزارش ” آوای ورزش “ تیم ملی هندبال ایران که با کسب مقام‌ چهارم رقابت های هندبال قهرمانی آسیا در اردن به مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی اسپانیا راه یافت در گروه C این رقابت ها با نروژ ، رومانی و قزاقستان همگروه شد.

دختران ایران در گام اول مغلوب رومانی شدند و در گام دوم نیز مقابل نروژ تن به شکست دادند و برای صعود از مرحله مقدماتی بیست وپنجمین دوره مسابقات قهرمانی جهان از ساعت؛ ۲۰:۳۰ دقیقه امشب به مصاف یکی از نمایندگان قاره کهن یعنی قزاقستان رفت.

قزاقستان که برای پنجمین بار در مسابقات جهانی حاضر شده است بهترین مقامی که در این رقابت ها به دست اورده کسب جایگاه بیست ودوم جهان در سال ۲۰۱۹ است.

ایران و قزاقستان در شرایطی برای اولین بار در اوردگاه جهانی به مصاف هم رفتند که در همین سه ماه پیش در رقابت های قهرمانی آسیا در شهر امان اردن به مصاف هم رفتند که قزاق ها اجازه ندادند ایران به مقام سوم برسد و پیروزی ۳۸ بر ۳۳ بر سکوی سوم آسیا قرار گرفتند. البته که ایران در این مسابقه کادر فنی خود را به علت ابتدا به کرونا در اختیار نداشت و در بازی امشب کادر فنی در کنار دختران هندبالیست حضور داشتند.

ایران و قزاقستان هر دو در دیدار های قبلی مغلوب نروژ و رومانی شدند و تیم برتر مصاف آنها به عنوان سومین تیم گروه c به دور بعدی رقابت ها صعود می کرد که قزاق ها بازم تیم ملی ایران را در حضور کادرفنی و البته در نبود نشمین شافعیان ناکام گذاشتند و این دیدار را در نیمه نخست با برد ۱۴ بر ۱۰ و در مجموع با نتیجه ۳۱ بر ۲۵ ایران را شکست دادند و از گروه خود به مرحله بعدی صعود کردند.

تیم ملی ایران برای اولین بار در مسابقات قهرمانی جهان حضور یافته و بهترین مقام کسب شده دختران هندبال ایران در آسیا همین جایگاه چهارمی مسابقات اردن است.

نویسنده ؛ صمد خزایی