به گزارش آوای ورزش؛ حمید نعمتیان در رابطه با مراسم افتتاحیه پهلوان تالاب افزود؛ این مراسم مورخ ۱۶ آذر در سالن همایش های سازمان محیط زیست کشور با حضور جمعی از مدیران و رئیسان سازمان حفاظت محیط زیست، انجمن جمعیت حامیان زمین، طرح حمایت از تالابهای ایران، فدراسیون ورزشهای همگانی، سازمان ورزشهای تفریحی و رقابتی، انجمن ورزش در طبیعت و انجمن پیلاتس برگزار گردید. که در آخر مراسم از پوستر پهلوان تالاب رونمایی و مورد امضا مسئولین قرار گرفت.
وی ادامه داد؛ در این مراسم از دو چهره شاخص علی خسروی سفیر و مدرس داوری انجمن ورزش در طبیعت، داور بین المللی و کارشناس مجری برنامه های فوتبالی که در حال حاضر عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال هستند و شهره سلطانی سفیر و رئیس کمیته هنرمندان و قهرمانان انجمن ورزش در طبیعت، هنرمند عرصه تیاتر تلویزیون و سینما که هم اکنون در حال ایفای نقش در سریال پلاک ۱۳شبکه سه سیما می باشد تندیس مقام تالاب بان اهدا گردید.
همچنین تشریح کرد؛ تندیس تالاب بان از سوی انجمن جمعیت حامیان زمین به مقامات لشکری و کشوری و همچنین چهره های شاخص در زمینه های فرهنگی، سیاسی، ورزشی، هنری که فعالیت در حفاظت محیط زیست بلااخص حفاظت از تالاب ها دارند اهدا می گردد.

حمید نعمتیان در پایان گفت؛ پویش پهلوان تالاب از ۲۰ آذر آغاز و تا ۲۲ بهمن ماه ادامه خواهد داشت که در تاریخ ۳ اسفند، هیاتهای ورزش های همگانی برتر و نمایندگان متناظر برتر انجمن ورزش در طبیعت اعلام و در مراسم اختتامیه با حضور مسئولین ضمن تجلیل و دریافت جوایز نقدی مفتخر به دریافت بازوبند پهلوان تالاب می گردند.