به گزارش آوای ورزش؛ تیم ملی هندبال بانوان ایران برای نخستین بار در رقابت های قهرمانی جهان حضور یافت و به بیست وپنجمین دوره مسابقات قهرمانی هندبال زنان جهان به کشور اسپانیا دعوت شد.

دختران ایران که با کسب بهترین مقام اسیایی یعنی جایگاه چهارم در مسابقات اردن به اسپانیا رفتند، در این مسابقات کادر فنی تیم‌ ملی بانوان به همراه ترکیب بازیکنان تغییرات بسیاری به خود دید و در گام نخست نشمین شافعیان مشاور فنی این تیم که سال ها در تیم ملی بزرگسالان حضور داشت به یکباره در یک هفته مانده به اعزام جهانی از تیم‌ ملی کنار رفت و جای خود را به عزت الله رزمگر داد، البته که رزمگر مشاور فنی نشد و با عنوان مدیر فنی به مسابقات جهانی رفت و نکته جالبتر اینکه سمت سرمربیگری در مسابقات جهانی را از او دیدیم.

تغییرات تیم ملی به کادر فنی فقط در اینجا ختم نشد و پس از اینکه ناهید مقبول در اسیا به عنوان سرپرست با تیم ملی چهارم شد در اوردگاه جهانی جای خود را به معصومه مسیبی داد.

در شرایطی که تیم‌ ملی هندبال با درخشش بازیکنان با تجربه برای اولین بار در اسیا به مقام‌ چهارم دست یافت که در فاصله یک هفته مانده به اعزام و دو اردوی اخر تیم ملی نام ساناز رجبی و مژگان قهرمانی از لیست بازیکنان دعوتی خط خوردند تا تیم‌ ملی با یک شوک عجیب و غریب به مسابقات جهانی اعزام شود.

دو ملی پوش با تجربه که در طی چند سال اخیر همواره در تیم‌ ملی حضور داشته و همیشه در رقابت های لیگ برتر در تیم های مدعی عنوان قهرمانی حضور داشته اند و در کمال تعجب در شرایطی که انتظار می رفت به عنوان مهره های کلیدی از آنها در مسابقات قهرمانی جهان استفاده کنند اما روی آنها خط کشیدند تا تیم ملی بدون این دو ستاره نام آشنا لیگ ایران عازم اسپانیا شود.

مربیان تیم‌ ملی برای کنترل کردن جو داخلی و پایان به انتقاد های اهالی هندبال در کنفرانس خبری قبل از اعزام حاضر شدند و یکی از اعضای کادرفنی اعتقاد داشت که در پست گوش راست یعنی پست ساناز رجبی ترافیک بازیکن داریم

در صورتی که در مسابقات جهانی این ترافیک به راحتی چراغش سبز شد و دست کم تمامی بازیکنان تیم ملی در آن پست حضور یافتند تا جای خالی رجبی را جبران کنند و اخر سر بازهم‌ نتوانستند.

البته که مربیان ملی به حق اظهار داشتند که در این پست ترافیک داریم چرا جامعه هندبال نمی دانست که قرار است در هر بازی از مسابقات جهانی هر بازیکن ایرانی چند دقیقه ای در آن پست بازی کند و کسب تجربه ای داشته باشد.

نوریه عباسی،شقایق باپیری، ارزوکیانی آرا ،نگار زنده رودی و… بازیکنانی بودند که در پست رجبی در سه مسابقه تیم ملی در قهرمانی جهان بازی کردند اما بازهم نتوانستند جای خالی این بازیکن را پر کنند.

یکی از ارکان کادرفنی تیم ملی بانوان قبل از اعزام در پاسخ به سوال خبرنگاران و انتقاد های پیرامون دعوت نشدن دو ستاره ملی پوش گفته بود هیچ‌ مربی دشمن خودش نیست اما بهتر بود که این مربی مهربان تر صحبت می کرد چرا که می شود که هر مربی دوست خود باشد

برخی ها می گویند جوانگرایی به تیم ملی کمک می کند اما در پاسخ به این سوال که کدام جوان کمک کننده است پاسخی ندارند! بهتر نیست با تجربه ها را اعزام‌ میکردیم تا در بازی مقابل قزاق ها کمتر نبودشان حس می شد؟

بهتر نبود بازیکنانی که سالها برای این تیم زحمت کشیدند اعزام‌ و جواب زحمات و تلاش انها را می دادیم؟

نویسنده؛ صمد خزایی