به گزارش خبرگزاری آوای ورزش،مسعود ظهرابی در خصوص شرایط آمادگی جوانان بعد از ۶ ماه تعطیلی اردوها برای حضور در مسابقات جوانان آسیا که اسفند ماه در ایران برگزار می‌شود، اظهار داشت: شرایط بچه‌ها فعلا خوب است چون در باشگاه‌ها استارت لیگ و تمرینات زده شده است و آنها تمرین داشتند. چون لیگ از ۲۰ مهر شروع می‌شود بچه‌ها مشغول بدنسازی بودند و ما هم در این مدت کارهای تاکتیکی را انجام می‌دهیم و در اردوهای بعدی تمرینات تیمی و هماهنگی خواهیم داشت.

وی در خصوص زمان اعلام‌ ترکیب نهایی بازیکنان گفت: ۲۵ بازیکن را تا بهمن ماه در اردو نگه می‌داریم و بعد از ۵ بازیکن را از ترکیب کنار می‌گذاریم.

سرمربی تیم‌هندبال جوانان کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا از بابت مصدومیت بازیکنان در لیگ نگران هستید، افزود: این بازیکنان از نظر مالی از باشگاه خود تامین می‌شوند و به طور کامل در اختیار باشگاه و جایی هستند که با آن قرارداد دارند. هماهنگی لازم بین کادر فنی و بازیکنان شده که چه کارهایی باید انجام شود تا دچار کمترین آسیب شوند. البته لیگ امسال به صورت متمرکز برگزار می‌شود و احتمالا آسیب دیدگی‌ها درصد کمتری خواهد بود و ما بهتر می‌توانیم به برنامه‌های تمرینی و تاکتیکی در تیم ملی برسیم.

ظهرابی در خصوص شناخت و آنالیز حریفان ایران در این مسابقات تاکید کرد: حریفان‌ ما هنوز مشخص نشده ولی کار سختی پیش رو داریم چون ۴ تیم اول دوره قبل و حاضر در قهرمانی جهان، در این مسابقات هستند و شرایط بهتری نسبت به ما دارند و تمرینات مداومی داشتند ولی ما به دلیل شرایط موجود تمرین نداشتیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اردوی تدارکاتی برای تیم در نظر دارید، اظهار داشت: نمی‌توانیم مسابقه تدارکاتی و خارجی داشته باشیم و مجبوریم با باشگاه‌ها بازی داخلی انجام دهیم.

سرمربی تیم هندبال جوانان گفت: در این مرحله ۲۱ بازیکن در اردو هستند و به چند نفر از بازیکنان به دلیل شرایطی که در باشگاه داشتند استراحت دادیم و قطعا اردوی بعدی با ۲۵ نفر برگزار می‌شود.