به گزارش آوای ورزش، تیم سپاهان اصفهان در اولین تجربه حضور در لیگ برتر بسکتبال در مرحله پلی آف اول ۱ـ۲ سری را واگذار کرد و از صعود به مرحله دوم باز ماند. علی خسروی سرمربی تیم سپاهان اصفهان پس از شکست برابر مس کرمان درباره لیگ امسال گفت:” ما تیم جوان و جنگنده‌‌ای داشتیم و ۹ بازیکن از لیگ دسته یک را به خود به سوپر لیگ آوردیم. هیچ مربی‌‌ای تا به حال چنین ریسکی نکرده است که بدون بازیکن خارجی بتواند با تیمی جوان نتایج به این خوبی بگیرد.”

وی ادامه داد:”بازیکن پست پنج ما آسیب دیده بود و ما بدون پست پنج بازی می کردیم و توانستیم تیم های قدری را شکست دهیم. با این حال در این مرحله زورمان بیشتر از این نرسید.”
علی خسروی درباره فصل آینده و امکان حضور مجدد سپاهان در لیگ توضیح داد:”امیدوارم باشگاه از بازیکنان جوان حمایت کند و سال بعد علاوه بر حفظ این تیم، با جذب یکی دو بازیکن قدرتمند بازهم در لیگ حضور یابد.” وی در ادامه گفت:” من سال گذشته با این جوانان، در لیگ دسته یک  قهرمان دسته شدم و همان زمان به باشگاه گفتم که سه سال به من فرصت دهید تا همین تیم را قهرمان لیگ برتر ایران کنم. من از عملکرد امسال راضی هستم. تیم هایی که بردیم به هیچ وجه ضعیف نبودند و به تیم‌های قویتر از خود با اختلاف کمی باخته ایم.”

خسروی درباره اینکه آیا باشگاه سپاهان با قرار سه ساله موافقت کرده یا خیر گفت:”فعلا صحبت کرده ایم و تا به حال هیچ چیز منفی از سوی باشگاه گفته نشده است. مسئولین سباهان در زمان برد و باخت ما را حمایت کرده اند. ظواهر نشان داده که این حمایت ادامه دارد؛ اما جایی ثبت نشده است.”

سرمربی سپاهان درباره باخت ۱ـ۲ در این سری پلی آف گفت:” ما بازیهای خوبی انجام دادیم و می توانستیم در این بازی هم پیروز شویم اما چون بازیکنان ما جوان هستند اوایل بازی احساسی بازی کردند. اگر فشار کوارتر چهارم را از اول بازی می آوردیم، تیم حریف باید دنبال ما می‌دوید.”

خسروی درباره عدم حضور بازیکن خارجی و یا ملی پوش در ترکیب تیم توضیح داد:”سیاست باشگاه این است که بازیکن خارجی نداشته باشد. سپاهان در والیبال و هندبال هم بازیکن خارجی نگرفته اند. وضعیت فوتبال فرق دارد. بازیکن ملی پوش و شاخص هم می‌خواستیم؛ ولی هر کدام دو میلیارد پول می‌خواستند که چنین بودجه ای نداشتیم.” وی ادامه داد:” تیم ما با ۴ میلیارد (قرارداد بازیکنان) بسته شده است. بازیکنان جوان من فقط یک میلیارد پول گرفته اند. در اصل تیم یک میلیاردی است. امیدوارم سال بعد این بودجه را افزایش دهند و با بودجهٔ خوب تیمی ببندد که درخور اسم سپاهان باشد.”

 

کیانا شادرو