حامد حدادی ستاره بسکتبال ایران پس از حذف تیم سیچوان در لیگ چین، به کشور بازگشته است. این بازیکن که قرار بود در ادامه برای تیم شهرداری گرگان به میدان برود به دلیل قوانین لیگ در خصوص زمان جذب بازیکن خارجی اجازه حضورش در این تیم داده نشد و همین موضوع باعث ناراحتی وی شد. در ادامه گفت و گوی آوای ورزش را با ستاره بسکتبال ایران می خوانید:

• در چین با آسیب دیدگی بازی کردم

حامد حدادی درباره لیگ چین در فصلی که گذشت توضیح داد: لیگ چین را به سه پنجره تقسیم کرده بودند که من در پنجره اول نبودم. در پنجره دوم ۱۵ بازی کردیم و ۸ برد داشتیم.” وی ادامه داد: “از پارسال بازیکنان زیادی در سیچوان نمانده بودند. ۵ بازیکن رفته بودند و بازیکنان جوانی جایگزین شده بودند که سال اول حضورشان در سی بی ای بود. برای من کمی سخت بود اما به کار با جوانان عادت کردم. از طرفی لذت بخش است اما از طرفی هم نتیجه گرفتن سخت است. می جنگی و می جنگی و جایی که باید تجربه به کمک تیم بیایید با چند اشتباه جوانان ممکن است بازی را واگذار کنی. من هم به عنوان بازیکن باتجربه باید بازیکنها را راه می انداختم اما در کل تجربه خوبی بود.”
حدادی راجع به شرایط قرنطینه در چین توضیح داد:”شرایط قرنطینه در چین خیلی سخت است. با اینکه داخل حباب بازی می کنند و در قرنطینه بودیم اما هر دو روز یکبار تست کرونا می دادیم.”
وی درباره آمار خوبی که در لیگ امسال از خود به جای گذاشته اینگونه توضیح داد:” شاید می توانستم بهتر بازی کنم اما مصدوم بودم و دیسک کمرم آسیب دیده بود. در کل امسال کمی اذیت شدم. خیلی آماده رفته بودم و خیلی خوب تمرین می کردم. مجبور شدم با آسیب دیدگی بازی کنم. بعد از چند بازی دردم بیشتر شد و خواستم که بازی نکنم اما بعد دوباره بازی کردم. از روزی که به تهران برگشته ام هرروز فیزیوتراپی می کنم. آنقدر درد داشتم که ساعت ۶ صبح به تهران رسیدم و ساعت ۹ فیزیوتراپی بودم.”

• توقع داشتم با بازیکن ملی راه بیایند

حدادی در خصوص قانون لیگ ایران که مانع حضور وی در مرحله پلی آف شد گفت:” این قانون را از قبل گذاشته بودند و من هم مشکلی ندارم اما توقع داشتم که با بازیکن ملی یکم راه بیایند. ما در تیم هایی که بازی می کردیم، هرکاری می شد انجام می دادیم. من انتظار ندارم که به اسم بازیکن خارجی در لیگ ایران بازی کنم. یک تیمی شاید دوست داشته باشد بدون خارجی در این مرحله بازی کند. شاید ببازد شاید ببرد. قبلا پیشنهاد داده بودم که اول فصل که هنوز با لیگ چین مذاکره نکرده بودم به عنوان بازیکن ایرانی قرارداد ببندم. اما قبول نکردند و گفتند اگر رفتی باید به عنوان بازیکن خارجی برگردی.” وی ادامه داد:” در این چهار سال اخیر یک سری اذیت کردن ها بود که بیشتر اذیت کردن های حامد حدادی بود.ای کاش یک قانون بگذارند و هر سال عوض نکنند. هرچند فکر کنم در فدراسیون جدید این قانون را بردارند البته من که آخرای بسکتبالم است و فرقی به حالم نمی کند.”

 

• فقط پاسپورت ایران را دارم

سنتر تیم ملی کشورمان با اشاره به اینکه بازیکن ایرانی نباید به عنوان سهمیه بازیکن خارجی در لیگ ایران بازی کند، گفت:”من حتی پاسپورت کشور دیگری را ندارم که خارجی محسوب شوم. من فقط یک پاسپورت ایرانی دارم. بازیکنهایی آمدند و اینجا بازی کردند که دو پاسپورته بودند و به عنوان بازیکن ایرانی بازی کردند حالا اگر من این را بگویم نژاد پرست می شوم.” او ادامه داد:”من بازیکن ایرانی هستم نه پاسپورت کشور دیگری را دارم و نه قصد دارم که بگیرم. با اینکه از خیلی سال پیش موقعیتش را داشتم اما نگرفتم. مگر چند بازیکن لژیونر داریم؟ فقط من و بهنام یخچالی هستیم که بهنام به لیگ ایران نمی رسد. قبلا من و صمد و مهدی کامرانی لژیونر بودیم و هر تیم می توانست سه سهیمه ملی داشته باشد. بازیکنهای دو پاسپورتی هم خارجی حساب می شدند.” حدادی در ادامه گفت:” در اساس نامه بازیکن باید در تاریخ مشخصی معرفی شود اما جلسه ای گذاشتند و گفتند علاوه بر معرفی باید رضابت نامه و کارت بازی اش هم صادر شود. این به نظر من لجبازی است.”

• تا جایی که توان دارم برای تیم ملی بازی می کنم

ستاره بسکتبال ایران درباره اینکه آیا احتمال دارد شرایط به گونه ای شود که در نیمه نهایی لیگ امسال بازی کند، گفت:”من فعلا آسیب دیدگی دارم و الویتم این است که آسیب دیدگی ام را برطرف کنم. امسال که دیگر دیر شده است. فقط می آیم و از تماشای بازیها لذت می برم. امیدوارم مثل تیم سیرجان که از اول فصل بازیکنهای خارجی خوبی آورد بقیه تیم ها هم از ابتدای فصل بازیکن خارجی با کیفیت بیاورند که لیگ جذاب باشد.” وی در ادامه درباره حضورش در پنجره سوم انتخابی جام جهانی گفت:”برای پنجره سوم حتما بازی خواهم کرد. بازی های بسیار مهمی است و من هم گفتم بازیهای مهم را بازی می کنم. آن بازی مرگ و زندگی است و باید بازی کرد.” وی ادامه داد:” من هر زمان که ایران باشم برای تیم ملی بازی خواهم کرد، باور کنید اگر شرایط قرنطینه چین نبود برای پنجره قبل هم می آمدم حتی خودم پرواز می گرفتم. ولی واقعا ۲۸ روز قرنطینه خیلی سخت است. من هرچه دارم از تیم ملی دارم و افتخار می کنم که برای کشورم بازی کنم. این تیم ملی بوده که ما را به جهان نشان داده است و تا جایی که توان داشته باشم و مرا بخواهند برای ایران بازی خواهم کرد.”

• جواد داوری از جنس بسکتبال است

حدادی درباره انتخاب رئیس فدراسیون جدید که قبلا با او هم تیمی بوده است، ابراز امیدواری کرد و در این خصوص گفت:” جواد داوری از بازیکنهای نسل ما بود. دوست و رفیق من است و در خیلی از اردوها هم اتاقی بودیم. باهم بردیم و باختیم، باهم مدال آوردیم، خوشحالی کردیم و اشک ریختیم. جواد داوری از جنس بسکتبال است و امیدوارم از ظرفیت بسکتبال به خوبی استفاده کند و افراد لایق را برای پست های مختلف انتخاب کند. ما هم تا جایی که می توانیم از او حمایت می کنیم.”

• لج بازی در فدراسیون سابق به بسکتبال ضربه زد

حامد حدادی درباره شرایط بسکتبال کشورمان گفت:” در چند سال گذشته خیلی دشمن تراشی کردند. من همیشه گفته ام که رییس فدراسیون هرکسی باشد من تا جایی که توان داشته باشم بازی می کنم. متاسفانه لچ و لج بازی و دشمن تراشی در فدراسیون سابق به بسکتبال خیلی ضربه زد. به هر حال آن دوران گذشت و امیدوارم همه کمک کنند. بسکتبال ما بیمار است و طول می کشد که خوب شود. فکر می کنم بیماری بسکتبال بدتر از کروناست و حالا حالاها طول می کشد تا درست شود و تا واکسنش را پیدا نکنیم خوب نمی شود. من سعی کردم کم مصاحبه کنم ولی به طور صریح و مستقیم حرف زده ام. امیدوارم همه دست به دست هم دهند و کمک کنند که یک بسکتبال خوب و یک نسل خوب بسازیم.” او درباره شرایط بسکتبال در آسیا توضیح داد:”شرایط بسکتبال آسیا تغییر کرده است. تیم ها قوی و جوان شده اند. ما به زودی می رویم و نسل آینده باید قوی تر کار کنند. تا جایی که باشم به جوانها کمک می کنم. هرکس که می تواند کمک کند باید جلو بیاید. امیدوارم صبر کنیم زود قضاوت نکنیم و حمایت کنیم تا بسکتبال در مسیر درست پپیش برود.”

کیانا شادرو