به گزارش خبرگزاری آوای ورزش،لس‌آنجلس_لیکرز در مجموع ۴ بر ۲ در سری فینال NBA، میامی هیت را شکست داد و قهرمان NBA شد. این قهرمانی برای لیکرز بعد از آخرین قهرمانی در سال ۲۰۱۰ به دست آمد.
لیکرز در فصل طولانی NBA به دلیل #کرونا، در ششمین بازی فینال شکوفایی دیگری داشت و با اقتدار میامی را شکست داد.

۳۵۰ روز پس از شروع فصل، لیکرز به قهرمانی NBA 2019-2020 دست یافته است.

لبران جیمز با ثبت تریپل دبل (سه گانۀ ۲۸ امتیاز، ۱۴ ریباند و ۱۰ پاس گل) یک حلقۀ دیگر قهرمانی به دست آورد.

در بازی ششم، تغییراتی در نوع بازی به ویژه دفاع و استقرار نفرات در زمین از جمله آنتونی دیویس توسط مربی لیکرز انجام پذیرفت اما باز هم لبران جیمز مفهوم تعالی بازی را گسترش داد. برتری ۳۶ بر ۱۶ لیکرز به خوبی گواهی می‌داد که قرار است در حباب حمام خون به راه افتد!

#جیمی_باتلر، رهبر نترس میامی و محور سه‌ گانه‌های این تیم در بازی‌های قبلی، تحت فشار دفاعی قرار گرفت، مهار شد و فقط با ۱۲ امتیاز به کارش پایان داد.
لیکرز آخرین بار در سال ۲۰۱۰ جام «لری اوبراین» را بالا برد.

اما L.A همچنین سناریوی بی سابقه شروع یک فصل را در حباب NBA در دنیای والت دیزنی تحمل کرد تا یک فصل متوقف شده توسط بیماری همه گیر COVID-19 را به پایان برساند. مسابقاتی که با اعتراضات اجتماعی علیۀ تبعیض نژادی و وقفه‌های NBA روبه‌رو شد.

در ماه ژانویه، این تیم برای مراسم یادبود کمیساریای سابق NBA،یوید استرن، در سالن موسیقی رادیوسیتی در نیویورک حضور داشت و سپس عزادار مرگ برایانت و دخترش جیانا در میان ۹ نفری بود که در سقوط هلیکوپتر کشته شدند.

لیکرز در پایان فصل خاطرات برایانت را با خود به همراه داشت و با «۱-۲-۳، مامبا» پیش رفت. «ما همیشه احساس می‌کردیم کوبی با ماست». مربی لیکرز.

 

افشین رضاپور