به گزارش آوای ورزش و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ورزش های ناشنوایان ، زینب حسن‌پور در وزن منهای ۵۵ کیلوگرم کومیته انفرادی زنان ابتدا حریفی از ژاپن را شکست داد و دور دوم با برتری مقابل کاراته کای ترکیه ای راهی فینال شد.

 

🥈وی در فینال مقابل حریفی از اوکراین با نتیجه ۶ بر چهار باخت و به مدال نقره دست یافت.

 

🥈بیتا جواهری در کومیته انفرادی (مبارزه) وزن به اضافه ۶۸ کیلوگرم زنان با نتیجه ۶ بر یک حریفی از ترکیه را شکست داد، اما در فینال مقابل کاراته کایی از ونزوئلا با نتیجه ۱۲ بر هشت مغلوب شد و به مدال نقره دست یافت.

 

🥉حکیمه زکی زاده در وزن منهای ۵۰ کیلوگرم ابتدا ۶ بر پنج به حریفی از اوکراین باخت اما با برد هشت بر صفر مقابل کاراته کایی از برزیل به مدال برنز رسید.

 

📌همچنین مهناز حسن زاده در وزن منهای ۶۱ کیلوگرم با دریافت اخطار از حریفش در دور اول باخت و حذف شد.

 

📌در کومیته انفرادی مردان کامران رضایی نژاد در وزن منهای ۷۵ کیلوگرم، دور نخست با نتیجه پنج بر چهار باخت و از جدول مسابقات حذف شد.

 

📌علیرضا کیشانی دیگر نماینده ایران نیز در وزن منهای ۶۷ کیلوگرم ابتدا با نتیجه هشت بر صفر چین تایپه را شکست داد، اما در دور دوم با نتیجه هفت بر ۶ باخت و از دور رقابتها کنار رفت.

 

📌بیست و چهارمین دوره رقابت های المپیک تابستانی ۲۰۲۱ ناشنوایان با شرکت بیش از چهار هزار ورزشکار از ۸۰ کشور دنیا، از ۱۱ اردیبهشت ماه به میزبانی کاشیاس دو سول برزیل آغاز و تا ۲۵ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

 

کاروان اعزامی ناشنوایان کشورمان در هشت رشته ورزشی فوتبال ، جودو، کاراته ، تیراندازی، والیبال ساحلی ، دوومیدانی، تکواندو، کشتی آزاد و فرنگی در این رقابت‌ها شرکت کرده است.