به گزارش خبرگزاری آوای ورزش، لیگ برتر بسکتبال کشور سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا پیش از آغاز مرحله پلی آف بدون معرفی قهرمان به پایان رسید. به همین منظور قرار است فصل جدید با شرایطی ویژه به صورت نیمه متمرکز در تهران، بدون حضور تماشاچی و از ۱۵ آبانماه سال جاری برگزار گردد.
در آخرین جلسه هماهنگی لیگ برتر که در مقر فدراسیون بسکتبال برگزار شد، شانزده تیم اعلام آمادگی کردند. مهرام تهران، اکسون تهران، شهرداری گرگان، پالایش نفت آبادان، شیمیدر قم، رعد پدافند شهرکرد، خانه بسکتبال کردستان، آینده سازان تهران، مس کرمان، مس رفسنجان، شورا و شهرداری قزوین، آویژصنعت پارسای مشهد، ذوب آهن اصفهان، شهرداری بندرعباس، کاله (جوانان ۲۰۲۰) و نیروی زمینی تهران تیم هایی بودند که برای حضور در فصل جدید نمایندگان خود را به جلسه فرستاده بودند.
درحالیکه تیم هایی مانند مهرام تهران، پالایش نفت آبادان، شیمیدر قم، شهرداری گرگان و ذوب آهن اصفهان با جذب سرمربیان مطرح کشور و با یارگیری بسیار خوب، خود را در جمع مدعیان قهرمانی امسال قرار داده اند، هنوز تکلیف برخی از تیم هایی که اعلام آمادگی کرده بودند، مشخص نیست.
کردستان به عنوان یکی از قطب های تاثیرگذاردر بسکتبال کشور، امسال با تیم خانه بسکتبال کردستان برای حضور در سوپرلیگ کشور آمادگی خود را اعلام کرد با این حال در شرایطی که کمتر از یک ماه به آغاز این رقابتها باقی مانده است، هیچ خبری از این تیم به گوش نمی رسد و اطلاعاتی درباره اردو، سرمربی و بازیکنان انتخابی این تیم در دسترس نیست. از دیگر تیم هایی که هنوز تکلیف خود را مشخص نکرده اند، می توان به آینده سازان تهران اشاره کرد. در حالیکه خبرها حاکی از آن است که این تیم با هدایت حسن نگهداری در سالن کاخ سعدآباد مشغول تمرین است اما هنوز با هیچ بازیکنی قرارداد رسمی امضا نکرده اند و همین امر باعث نگرانی و بلاتکلیفی بازیکنانی است که در تمرینات این تیم حضور دارند.
لیگ برتر بسکتبال کشور درحالی از ۱۵ آبانماه آغاز می شود که فدراسیون قصد دارد این رقابتها در دو گروه هشت تیمی برگزار شود با این حال باید منتظر ماند تا تکلیف حضور قطعی تیم ها در لیگ امسال مشخص شود چراکه ممکن است با کاهش تعداد تیم های شرکت کننده مواجه شویم و این موضوع باعث بهم ریختگی در برنامه رقابتهایی می شود که مسئولین کمیته برگزاری لیگ برتر از قبل تدارک دیده اند.

 

کیانا شادرو