به گزارش آوای ورزش، دکتر حسن میرزاآقابیک از کارشناسان عالی وزارت ورزش با بیان مطلب فوق افزود، نکته این است که بیش از هر چیزی باید به فکر پیشگیری و بیداری مسئولان آموزش و پرورش و وزارت علوم باشیم که ورزش کردن شبیه درس خواندن است.

تاکنون به آموزش , بصورت یک کتاب , یک کلاس , یک تخته , یک معلم , دفتر مشق و گاه چند مداد رنگی نگاه می کردیم، تازه در همین راه مشکلات و دشواری های فراوان و بسیاری را داشته و داریم.

نام و وزارتی که مسئول این کار است آموزش و پرورش و وزارت علوم است و تاکنون در این دو دستگاه کاری که انجام نشده کار پرورشی بوده است.

در تمامی کشور های مترقی انسان را بر دو پایه آموزش و پرورش می سازند و به جامعه تحویل می دهند و این برای آن است که این جوانان باید فردای جامعه را بسازند و این برای آن بوده که ما حق ورزش را یا شاید به عبارتی تمام تر، حق پرورش را به نوجوانان و جوانان نداده ایم.

سهل است که مسئولان سه دستگاه متولی ورزش یعنی آموزش و پرورش و وزارت علوم به محوریت وزارت ورزش و جوانان حقی برای آنها در زمینه همگام با تحصیل به پرورش قائل نیستند.

نتیجه این طرز تفکر آن بوده که کلیه جوانب پرورشی در نزد جوانان ایرانی از هنر نقاشی گرفته تا موسیقی و یا ورزش بصورت خودرو بوده و صرفا بر اساس ذوق های فردی و بدون هدایت ورزشی و فرهنگی بوجود آمده که می رویند و چشم را خیره میکنند، در روز پژمردن آه و افسوس می آورند

پس باید برای پرورش جوانان برای پشتوانه های گلخانه ای فرهنگ و ورزش باید برنامه داشت.

در اصطلاح دیپلم بیکارمربوط به سالیان دور نمی باشد حالا اصطلاح فوق لیسانس و دکتری بیکار هم در رشته تربیت بدنی است. پس آنان در کدام دستگاه و کار باید جذب شوند؟

و این اتفاقات در حالی است که عظیم ترین بودجه آموزش و پرورش و وزارت علوم صرفا را به بخش آموزش اختصاص می دهیم و همواره از این حقیقت غافل بوده ایم که پرورش که ورزش بخش اعظم آن است , در این بودجه باید سهم مساوی و برابر آموزشی را داشته باشد شاید امروزدر کشور معلم آموزشی هنوز کم داشته باشیم ولی به نسبت آن در چنته خویش برای پرورش چند معلم داریم ؟

در خاتمه اگر می خواهیم نسلی سالم و با دانش داشته باشیم هر دو وزارت خانه آموزش و پرورش , وزارت علوم و در نهایت وزارت ورزش و جوانان باید نگاهی عمیق تر به معقوله پرورش داشته باشند و شرایط ورزش ارزان را در ساعت اوقات فراغت و ورزش رایگان را در مدارس و دانشگاه ها مهیا

نمایند.

پس هر سه وزارت خانه باید خود را از ماده ۸۸ جدا نمایند تا نسلی سر فراز و سالم برای فردای ایران عزیز بسازیم.