به گزارش آوای ورزش،

✍️اکبرفیض

مربیان سازنده کلیه رشته های ورزشی زحمات زیادی کشیده بی آنکه دیده شوند.

درکشتی هم همانند اکثر رشته ها نقش مربیان سازنده تاثیر گذاراست،

اگر کشتی ایران درگذشته بزرگانی چون تختی، زندی، ملاقاسمی یعقوبی، خجسته پور، برزگر، جوادی، خادم،حیدری، دبیر، رضا یزدانی سوریان،کمیل قاسمی و…..داشته، یا امروز دلاورانی همانند حسن یزدانی، کامران قاسمپور، زارع، عموزاده، امیرمحمدیزدانی و…. دارد، یک شبه قهرمان جهان و المپیک نشدند که حاصل زحمات مربیان سازنده کشور هستند که بدون هیچ چشم داشتی جورکشتی را کشیده و شاگردانی شایسته تحویل تیم ملی داده اند که یکی از این مربیان ارزشمند وکاربلد حسین نقیبی است که شاگردان بسیاری داشته که شاخص ترین آنها کمیل قاسمی وکامران قاسمی قهرمانان جهان و المپیک هستند.

با توجه به اینکه امسال نام کامران قاسمپور به عنوان مرد سال ورزش مطرح شده، نظر نقیبی ،را در این خصوص جویاشدیم.

مربی سابق تیم ملی کشتی ایران که از مربیان فعال حال حاضر کشتی مازندران وجویبار است گفت؛ بنده سالهاست مربیگری می کنم اما وقتی شاگردانم قهرمان جهان و المپیک می شوند خستگی ام در رفته وبه وجود آنها افتخار می کنم.

مربی نامدار کشتی با بیان اینکه باور کنید چند وقت پیش که مدال طلای المپیک کمیل قاسمی به وی داده شد از صمیم قلب خوشحال شدم امروز هم که می بینم کامران قاسمپور به عنوان گزینه مرد سال کشتی ایران مطرح است به خود می بالم وبه کامران عزیز که مثل فرزندم دوستش دارم افتخار می کنم .

کامران نه تنها قهرمان بزرگی است که قهرمانی پهلوان صفت است.