به گزارش پایگاه خبری آوای ورزش؛ سیف الله حیدرپور سرپرست تیم بسکتبال نیروی زمینی ارتش در گفتگو با خبرنگار “آوای ورزش” پیرامون اینکه فدراسیون بسکتبال در نظر دارد تا تیم “رعد پدافند” را در لیگ برتر باشگاه‌های کشور نگه‌ دارد اظهارداشت؛ تیم بسکتبال رعد پدافند در رقابت های سوپر لیگ باشگاه‌های کشور در فصل جاری نتوانست نتایج لازم را کسب کند و براساس مصوبات و قوانین لیگ باید به دسته پایین تر یعنی لیگ حرفه‌ای سقوط کند.

 

حیدرپور افزود؛ متاسفانه یکسری اخبار ناخوشایند به گوش می‌رسد که فدراسیون در نظر دارد تا تیم پدافند را در لیگ برتر نگه‌دارد که این تصمیم برخلاف قوانین سازمان لیگ می‌باشد ما هم امیدواریم این صحبت ها فقط درحد شنیده‌ها باشد چرا اگر این تصمیم قطعی باشد قطعا عواقب خوبی برای فدراسیون‌ درپی نخواهد داشت و مجبور خواهیم شد به یکسری از داستان های پشت پرده‌ اشاره ای داشته باشیم تا جامعه ورزش کشور نیز از آن اطلاع پیدا کنند.

 

سرپرست تیم بسکتبال نزاجا در ادامه با اشاره به موفقیت های تیم بسکتبال این باشگاه خاطر نشان کرد؛ باشگاه نیروی زمینی از گذشته تا کنون در سطوح مختلف بسکتبال ایران تیمداری داشته و سابقه حضور در لیگ برتر باشگاه‌های کشور را در کارنامه دارد. و در سال های اخیر با قهرمانی بدون باخت در لیگ یک تهران جواز حضور در لیگ برتر باشگاه‌های تهران را به دست آورد و در تلاش است تا در این مسابقات که قرار خردادماه برگزار شود تیم شایسته ای را راهی مسابقات کند.

 

او افزود؛ ما همچنین در مسابقات بسکتبال ۳*۳ پایوران ارتش در بهمن ماه ۱۴۰۱ به مقام قهرمانی رسیدیم همچنین در مسابقات قهرمانی نیرو های مسلح نیز بر سکوی قهرمانی قرار گرفتیم. پس اگر قرار باشد تیم نظامی به لیگ برتر از میان تیم های نظامی بسکتبال صعود کند‌، آن تیم باید نیروی زمینی ارتش باشد.

 

وی در ادامه تصریح کرد؛ ما در مسابقات لیگ حرفه‌ای امسال توانستیم به جمع هشت تیم پایانی صعود کنیم و در این تیم که شاکله اصلی آن بازیکنان سرباز تشکیل می‌دهند از قهرمانان و استعدادهای جوان بسکتبال ایران استفاده کردیم که همین موضوع کمک بزرگی به فدراسیون و خانواده بسکتبال ایران به ویژه ورزشکاران است. که در طول مدت زمان خدمت مقدس سربازی از ورزش حرفه‌ای به دور نباشند و بنده نیز به نوبه خودم از حمایت مدیران باشگاه به ویژه جناب سرهنگ‌چنگیز مسیب زاده مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی نزاجا در این راستا تقدیر و تشکر می‌کنم.

 

سیف الله حیدرپور در پایان با بیان اینکه تیم بسکتبال نزاجا در نظر دارد برای حضور قدرتمند در مسابقات پیش رو از قهرمانان و نخبگان ورزشی این رشته در سراسر کشور تست گیری بعمل آورد، خاطرنشان کرد؛ طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت ماه فراخوان تست گیری از بازیکنان بااستعداد سراسر کشور به میزبانی باشگاه نیروی زمینی ارتش تست گیری بعمل خواهد آمد و بازیکنانی که باموفقیت این تست را پشت سربگذارند میتوانند دوسال خدمت مقدس سربازی را در باشگاه نیروی زمینی سپری کنند.