به گزارش آوای ورزش، تیم دوومیدانی لرستان طی ۲ سال گذشته موفق به کسب قهرمانی مسابقات کشور شده بود اما امسال در اقدامی عجیب و تا حدودی مبهم، اجازه حضور در این رقابت ها به دو و میدانی کاران استان داده نشده که این امر موجب دلسردی و نارضایتی ورزشکاران و علاقه مندان به این رشته ورزشی شده است.

تیم پرافتخار دوومیدانی “پلیمر خلیج فارس” لرستان به گفته مسوولان این باشگاه، با مانع عجیب فدراسیون برای حضور در رقابت‌های لیگ امسال روبه رو شده است که عدم حضور این تیم با ورزشکاران سرشناس ضربه سنگینی را به جامعه ورزش این استان وارد می‌کند.

بنا بر اظهارات مدیران باشگاه، تیم دو و میدانی زنان و مردان باشگاه پلیمر خلیج فارس خرم ‌آباد در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به مقام قهرمانی مسابقات کشور رسیدند و در حالی که با جذب بازیکنان خارجی و تراز اول به دنبال کسب سومین قهرمانی در لیگ دومیدانی ایران بود با ممانعت عجیب سرپرست فدراسیون دو و میدانی اجازه حضور به این تیم در مرحله نخست لیگ ۱۴۰۲ داده نشد

*فدراسیون دوومیدانی مانع تیمداری “پلیمر” خرم‌آباد می‌شود*

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی “پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد” گفت: فدراسیون دو و میدانی به دلایل نامعلومی مانع تیمداری این باشگاه در لیگ برتر می‌شود.

“ایرج سپهوند” در گفت و گو با صمد خزایی خبرنگار ” آوای ورزش ” با اشاره به نامه سرپرست فدراسیون دو و میدانی مبنی بر اینکه پلیمر خلیج فارس نمی‌تواند این فصل در لیگ برتر تیمداری کند ادامه داد: در حالی پنجمین سال تیمداری پلیمر آغاز شده که طی سال های گذشته در رشته دو و میدانی سرآمد بوده‌ است و حذف این تیم در استان و کشور از نظر فرهنگی و ورزشی صحیح نیست.

وی گفت: پلیمر خلیج فارس خرم آباد ۲ ماه گذشته برای تیمداری در فصل جاری لیگ دو و میدانی اعلام آمادگی و به فدراسیون نامه ارسال کرد اما دلیل نامه سرپرست فدراسیون و مخالفت با تیمداری پلیمر مشخص نیست.

وی با تاکید بر اینکه در چهار سال تیمداری پلیمر خلیج فارس، حق هیچ ورزشکاری پایمال نشده است تصریح کرد: در این سال‌ها چندین ورزشکار خارجی رشته دو و میدانی برای باشگاه جذب و تمام مفاد قراردادها بدون هیچ مشکلی اجرا شد اما اکنون فدراسیون دو و میدانی، باعث نگرانی زحمت‌کشان این رشته شده است و به‌جای تلاش برای افزایش تیم‌ها، مانع تیمداری می‌شود.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد همچنین افزود: سال گذشته “ایهاب جبار هاشم” و “احمد فاضل محمد” اهل کشور عراق در ماده ۴۰۰ و ۸۰۰ متر برای تقویت تیم دو و میدانی پلیمر خلیج فارس خرم‌آباد با ثبت قرارداد به این تیم پیوستند و تیم پلیمر خرم‌آباد با ۶۳۵ امتیاز قهرمان بیست‌ و ششمین دوره رقابت‌های باشگاه های کشور شد.

سپهوند گفت: همچنین پارسال رقابت‌های دو و میدانی قهرمانی بزرگسالان کشور گرامیداشت ۶ هزار و ۵۴۴ شهید لرستان در بخش آقایان به میزبانی خرم‌آباد برگزار و تیم استان موفق شد با کسب خوشرنگ ترین مدال‌ها عنوان نخست این مسابقات را از آن خود کند.

وی افزود: از نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی، استاندار، مدیرکل ورزش و جوانان استان و سایر مسوولان انتظار می رود این موضوع را با جدیت پیگیری کنند چنانچه حق با سرپرست فدراسیون دو و میدانی است، پلیمر تیمداری نخواهد کرد اما در غیر اینصورت نباید عده‌ای مغرضانه سد راه شوند و به ورزش لرستان و کشور ضربه بزنند.

*پیگیری قضایی ممنوعیت حضور پلیمر در لیگ کشور*

وکیل حقوقی باشگاه فرهنگی‌ورزشی پلیمر خلیج فارس خرم‌آباد نیز از پیگیری حقوق تضییع‌شده این باشگاه از طریق مراجع قانونی و قضایی خبر داد و تاکید کرد: پیگیر دلیل ممانعت حضور این تیم در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های کشور هستیم.

حمید حبیب‌نژاد اظهار کرد: متاسفانه در این‌فصل مسابقات قهرمانی باشگاه‌های دو و میدانی کشور، پلیمر خرم آباد به عنوان یکی از پر افتخارترین تیم‌های این رشته محروم است و به نظر می رسد فدراسیون، با کج‌سلیقگی و اقدامی شتاب زده از حضور باشگاه پلیمر ممانعت به‌عمل آورده است.

وی ادامه داد: باوجود اینکه باشگاه پلیمر خلیج فارس خرم‌آباد سال جاری با برنامه‌ریزی مدون، صرف هزینه‌های هنگفت، جذب ورزشکاران عنوان‌دار و دارای رتبه بندی (رنکینگ) جهانی و بهره‌گیری از استعدادهای جوان و ناب لرستان مهیای سومین قهرمانی پیاپی و حضور قدرتمند در مسابقات بین‌المللی می‌شد، فدراسیون دو و میدانی برخلاف رسالت ورزشی خود مانع از حضور این تیم در رقابت ها شده است.

حبیب‌نژاد افزود: با وجود اینکه حسب اعلام اداره‌کل ورزش و جوانان لرستان، باشگاه پلیمر مجوز قانونی برای شرکت در مسابقات را داشته و این موضوع را به صورت رسمی و مکتوب به فدراسیون اعلام کرده است اما فدراسیون دو و میدانی با اصرار بر مواضع قبلی خود، دور اول مسابقات را بدون حضور باشگاه پلیمر آغاز کرده است.

وکیل حقوقی باشگاه فرهنگی ورزشی پلیمر خلیج فارس خرم‌آباد تصریح کرد: نظر به تعهدات قانونی و اخلاقی باشگاه پلیمر در قبال اعضای این باشگاه، مردم لرستان و ورزش کشور همچنین به منظور احقاق حقوق باشگاه، مراتب از طریق مراجع ذی‌صلاح قانونی و قضایی در حال پیگیری می باشد و به همین منظور پرونده‌ای تشکیل و در مرحله تحقیقات قرار گرفته است.

حبیب نژاد تاکید کرد: باشگاه پلیمر وظیفه خود می‌داند تا حصول نتیجه و احقاق حقوق از دست رفته خود، موضوع را با جدیت پیگیری کند و در زمان مقتضی اطلاع‌رسانی کامل در خصوص موضوع صورت خواهد گرفت.

*مشکلات بین فدراسیون و باشگاه پلیمر برطرف می شود*

سید آرش قیاسیان مدیرکل ورزش و جوانان لرستان نیز در این خصوص گفت: تیم دو و میدانی پلیمر خلیج فارس خرم آباد قهرمان باشگاه های کشور و دارای ظرفیت های بسیار مناسبی می باشد که مدیریت این باشگاه در سال های گذشته به خوبی عمل کرده است بنابراین به زودی در دیدار با سرپرست فدراسیون دو و میدانی برای رفع مشکل تیم و حضور در رقابت های لیگ برتر اقدام می شود.

✍️ صمد خزایی