به گزارش آوای ورزش، در جریان برگزاری مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان در مکزیک، دو نماینده ایران به روی تخته رفتند.

ایلیا صالحی‌پور در این رقابت با ثبت ۵ حرکت صحیح و مهار وزنه‌های ۱۴۸ کیلوگرم در یکضرب و ۱۸۳ کیلوگرم در دوضرب با حدنصاب ۳۳۱ کیلوگرم، تنها ۲ کیلوگرم با کسب مدال برنز جهان فاصله داشت و در مکان ششم ایستاد.

عبدالله بیرانوند دیگر نماینده ایران نیز با رکورد مجموع ۳۲۶ کیلوگرم (۱۴۶ کیلوگرم یکضرب و ۱۸۰ کیلوگرم در دوضرب) در شبی که ۳ حرکت خود را از دست داد در مکان هفتم جهان قرار گرفت.

در این دسته یمبردی از قزاقستان با ثبت رکورد ۳۳۶ کیلوگرم قهرمان جهان شد، تورایف از ترکمنستان با رکورد ۳۳۵ کیلوگرم نایب قهرمان شد و آسانیدزه از گرجستان با رکورد ۳۳۳ کیلوگرم سوم شد.

ضمن اینکه ایلیا صالحی‌پور هر ۳ رکورد یکضرب، دوضرب و مجموع نوجوانان آسیا را به نام خود ارتقا داد. رکوردهای قبلی نوجوانان آسیا در دسته ۸۱ کیلوگرم با ۱۴۷ کیلوگرم در یکضرب، ۱۸۱ کیلوگرم در دوضرب و ۳۲۸ کیلوگرم در مجموع در اختیار علیرضا عباسپور دیگر نماینده کشورمان بود، اما صالحی‌پور یک کیلوگرم در یکضرب، ۲ کیلوگرم در دوضرب و ۳ کیلوگرم در مجموع این رکوردها را به نام ارتقا داد.

صالحی پور همچنین با رسیدن به رکورد مجموع ۳۳۱ کیلوگرم، ۱۸ کیلوگرم به نسب رقابت‌های قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا که مرداد ماه در دهلی نو برگزار شد، افزایش رکورد داشت که کیلوهای قابل توجهی هستند.