به گزارش خبرگزاری آوای ورزش،ملی‌پوش بیست‌ویک‌ساله مشهدی، در ابتدای راه پُر‌پیچ‌و‌خم خود حالا در آستانه خوشبختی است. چپ‌دست گوش‌راست تیم ملی که خیلی زود از شهر هندبالی مشهد به تیم ملی رسید، با باشگاه ویتوریا‌گیمارش پرتغال قرارداد بسته است و اگر مشکلات کرونایی حل‌و‌فصل شود، شاید طولی نکشد که به این کشور سفر کند. او بعد از ستاره‌های فوتبال و فوتسال ایران، از مهدی طارمی و امیر عابدزاده بگیرید تا علی علیپور و حسین طیبی حالا یکی دیگر از ایرانی‌هایی است که قرار است لژیونر ورزش در برزیل اروپا شود. محمدرضا اورعی، جوان مشهدی هندبال ایران، شاید جزو اولین مشهدی‌هایی باشد که در یک دهه اخیر می‌تواند لژیونر شود و او حالا برای رسیدن به این مهم فقط یک مانع کرونایی را بر سر راه خود می‌بیند و چیزی جز آن نیست.

از شهرک غرب تا شهر غربی

پسر چپ‌دست هندبال مشهد سیزدهم مرداد‌۱۳۷۸ در محله قاسم‌آباد به دنیا آمده است. محمدرضا که در خانواده‌ای کاملا ورزشی زندگی کرده است، در‌این‌باره می‌گوید: مادرم فیتنس کار می‌کرد و برادرم از قهرمانان رشته کیوکشین کاراته در سطح جهان است. اورعی درباره آغاز راه هندبالش می‌افزاید: از دوران مدرسه به هندبال علاقه‌مند بودم و از هندبال آموزشگاهی کارم را شروع کردم. لژیونر مشهدی هندبال تأکید می‌کند: اولین سال هندبالم در تیم ثامن‌الحجج مشهد بازی کردم و توانستم با این تیم به مقام سومی لیگ برتر برسم. بعد از آن به شهرداری اسلام‌دشت رفتم و با این تیم چهارم لیگ شدیم. با تیم‌های شهرداری کازرون، اسلام‌آباد غرب و نیروی زمینی هم ۲ عنوان نایب‌قهرمانی لیگ برتر هندبال را به دست آوردم.
مرد همیشه‌نایب‌قهرمان لیگ هندبال ایران حالا از شهرک غرب مشهد به سوی شهر غربی گیمارش پرتغال خیز برداشته است؛ خیزی برای موفقیت.

درخششی برای پرواز به پرتغال

محمدرضا اورعی در تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان یکی از ارکان همیشه اصلی بود. او بعد از دوران درخشان در این ۲ رده سنی، همین سال گذشته به اردوی تیم ملی بزرگ‌سالان دعوت شد و با تیم ملی در مسابقات راهیابی به جام‌جهانی حاضر بود. اگرچه تیم ملی نتوانست به جام‌جهانی برسد، اما اورعی در این مسابقات درخشش خوبی داشت و مورد‌توجه قرار گرفت؛ توجهی که حالا او را به‌سمت لژیونر‌شدن سوق داده است.

مشکل قانونی حل شد، کرونا آمد!

پیشنهاد اروپایی محمدرضا اورعی چند ماه پیش به او رسید؛ پیشنهادی که البته در ابتدا حاشیه‌های زیادی را به‌همراه داشت. اورعی چند ماه پیش مورد‌توجه باشگاه پرتغالی قرار گرفت، ولی فدراسیون به‌دلیل قوانین عجیب‌و‌غریب مانع این انتقال شد. قانون منع لژیونر‌شدن بازیکنان زیر ۲۳ سال، آن‌قدر عجیب بود که خیلی زود مسئولان فدراسیون هندبال آن را نقض کردند و بهانه جدید برای ممانعت از خروج اورعی از کشور بحث خدمت سربازی او بود. با‌این‌همه مهرماه خدمت سربازی اورعی تمام است و او حالا می‌تواند به پرتغال برود. در‌این‌بین با شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا، حالا اورعی برای خروج از مرز‌های بسته ایران و سایر کشور‌های جهان به‌دلیل ویروس مرگ‌بار با مشکل ویزا رو‌به‌روست!

با ویتوریا گیمارش بیشتر آشنا شوید

ویتوریا گیمارش یکی از باشگاه‌های بزرگ و قوی پرتغال است که در رشته‌های مختلف تیم‌داری می‌کند. تیم فوتبال و فوتسال ویتوریا‌گیمارش هرچه در پرتغال شناخته‌شده باشند، هندبال این باشگاه مشهورتر است. اورعی در‌این‌باره می‌گوید: تیم هندبال ویتوریا‌گیمارش جزو ۴ تیم برتر پرتغال است و الان در جدول چهارم هستند. پورتو و بنفیکا از دیگر‌تیم‌های خوب هندبال این کشور هستند. وی می‌افزاید: ویتوریا در سطح اروپا نیز تیمی شناخته‌شده است. هر سال ۳ تیم از لیگ هندبال پرتغال به رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا می‌روند و امیدوارم امسال با این تیم در این مسابقات حاضر باشم. هندبالیست مشهدی تصریح می‌کند: قراردادم با ویتوریا دوساله است.

چشم‌انتظار ویزا

شماره‌۲۳ تیم ملی هندبال ایران حالا چشم‌انتظار است. محمدرضا اورعی که می‌تواند یک لژیونر جوان در تاریخ هندبال مشهد باشد، حالا برای رسیدن به آرزوهایش چشم‌انتظار ویزاست؛ ویزایی که به گفته او ممکن است یک هفته دیگر بیاید، ممکن است ۳ ماه دیگر. محمدرضا اورعی در‌این‌باره می‌گوید: واقعا نمی‌دانم چه زمانی ویزای سفر به پرتغال بیاید. شرایط کرونایی بد است و همین باعث شده مرز‌های هوایی و زمینی بسته باشد.
وی می‌‎افزاید: نگران فرایند صدور ویزا و سفر به پرتغال هستم؛ اما هر چه خدا بخواهد، همان می‌شود. اورعی درباره چگونگی حفظ شرایط آمادگی بدنی‌اش تا زمان صدور ویزای سفر می‌گوید: با باشگاه پرتغالی هماهنگ کردم و فعلا قرار است با یکی از تیم‌های لیگ‌برتری در لیگ بازی کنم تا از شرایط آمادگی دور نباشم.
اورعی از تیمی که می‌خواهد موقتا در ایران برایش به میدان برود، نام نبرد؛ اما برخی می‌گویند این بازیکن مشهدی با سپاهان اصفهان تمام کرده و از هفته آینده قرار است برای این تیم به میدان برود.