به گزارش آوای ورزش، تیم ملی هندبال بانوان جهت حضور در بیست و ششمین دوره مسابقات قهرمانی زنان جهان امروز  (سه‌شنبه)، ۷ آذر ماه راهی دانمارک می‌شود. تیم ملی ایران که در این رقابت‌ها با ژاپن، لهستان و آلمان همگروه است.

مینا وطن پرست، هانیه لک، آرزو محمدی، ساناز رجبی، مائده عشاقی، فاطمه مریخ، ستاره رحمانیان، اسراء زندی، آرزو کیانی آرا، بهار ایزدگشب، عطیه شهسواری، زهرا فقیهی، نسترن گودزری فراهانی، فاطمه خلیلی بهفر، حدیث نوروزی و مهربان بدوی ۱۶ بازیکنی هستند که ترکیب تیم ملی هندبال زنان ایران را در مسابقات قهرمانی جهان تشکیل می‌دهند. الهام سلوکی به عنوان سرپرست، غلامعلی اکبرآبادی به عنوان مشاور فنی، خدیجه قانع به عنوان مربی و اکرم حبیب لو به عنوان فیزیوتراپ کادرفنی تیم ملی هندبال زنان هستند.

این دومین حضور تیم ملی هندبال زنان ایران در مسابقات قهرمانی جهان است. آنها در دوره قبل نیز با کسب رتبه چهارمی آسیا جواز حضور در قهرمانی جهان را کسب کرده بودند و توانستند در اسپانیا در رده سی و یکم جهان قرار بگیرند.

بیست و ششمین دوره مسابقات قهرمانی زنان جهان از ۹ تا ۲۶ آذر به میزبانی سه کشور نروژ، دانمارک و سوئد برگزار می‌شود.   

برنامه دیدراهای تیم ملی هندبال کشورمان در مرحله گوهی به شرح زیر است:

ایران- لهستان/ پنجشنبه، ۹ آذر ساعت ۲۲
ایران- آلمان/ شنبه، ۱۱ آذر ماه ساعت۱۹:۳۰
ایران- ژاپن/ دو شنبه، ۱۳ آذر ماه ساعت ۱۹:۳۰

تیم ملی هندبال کشورمان در این دروه از مسابقات در گروه سختی قرار دارد و هر یک از رقبای ایران کوله باری از تجربه حضور در میادین بزرگ جهانی را بر دوش دارند اما قانع، مربی تیم ملی هندبال کشورمان نیز همین اعتقاد دارد و می‌گوید دو تیم اروپایی لهستان و آلمان در گروه ما هستند که در آخرین مسابقات آلمان با اختلاف دو گل لهستان را شکست داده و ژاپن هم سال‌ها است در مسابقات حاضر است اما امسال کره، قهرمان جهان را شکست داده است. به نظر می‌رسد ژاپن روند خوبی را در بازی‌ها طی کرده است. امیدواریم بازی خوبی مقابل این تیم‌ها داشته باشیم. امید ما برای بهترین عملکرد و حضور در دور دوم است و امیدواریم رتبه بهتری بین ۳۲ تیم داشته باشیم.