به گزارش آوای ورزش، جمال چاوشی‌فر مربی آینده دار فدراسیون شنا که پس از انجام مراحل مصاحبه و کسب امتیاز لازم در بین تمام مربیان معرفی شده از سوی تمامی فدراسیون های ورزشی، با اخذ حمایت از بخش المپیک سولیداریتی به عنوان نماینده کمیته ملی المپیک برای حضور در دوره بین المللی مربیگری راهی بوداپست مجارستان شد پس از دو ماه پیگیری این دوره به ایران بازگشت.

این دوره به منظور بالا بردن سطح دانش مربیان ۱۰ مهر تا ۱۰ آذر ۱۴۰۲ در دانشگاه علوم ورزشی شهر بوداپست مجارستان پیگیری و به پایان رسید.

جمال چاوشی فر در خصوص این دوره گفت: این دوره ها تحت عنوان icc (international coaching course) است که زیر نظر شورای همبستگی المپیک و در کشور مجارستان برگزار می‌شود و معمولا کشورهایی که تمایل به بالا بردن سطح دانش مربیان خود هستند در این دوره ها شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: بیشتر این دوره‌ها عمومی است که شامل تئوری‌های مربیگری، آمادگی جسمانی، آسیب شناسی، فیزیولوزی تمرینی و… که از تمام کشورها و همچنین مربی‌های رشته‌های ورزشی متفاوت همانند بسکتبال، واترپلو، شنا، جودو، دوومیدانی و .. حضور داشتند.

چاوشی فر در رابطه با مفید بودن این دوره و تاثیر آن در ادامه کار مربیگری خود اظهار داشت: مسلما شرکت در این دوره در شاخه‌های مختلف برایم مفید بوده و علم و دانشی که در رشته شنا به من اضافه کرد نیز خوب بود. در مدت زمان حضورم در کشور مجارستان توانستم با مربی‌های خوب و با تجربه ارتباط بگیرم و با شیوه‌های تمرینی این کشور نیز آشنا شوم. همچنین توانستم در مسابقات world cup که در این کشور برگزار شد به عنوان مدعو شرکت کنم و در مسابقات جهانی حضور داشته باشم تا قسمت‌های مختلف را از نزدیک ببینم و با روند برگزاری این نوع مسابقات آشنا شوم که این امر برایم بسیار ارزشمند بود.

وی افزود: در مسابقات جهانی با مسئولان برگزاری نیز دیدار داشتم و همچنین توانستم در جلسه هم اندیشی مربیان که در سطح بالای جهانی بودند هم شرکت کنم و همه اینها برای من یک تجربه جدید و مفید بود.

چاوشی در خصوص سطح مربیان شرکت کننده گفت: مربی‌های حاضر در دوره تقریبا در یک سطح بودند و چون از کشورهایی با سطح بالا به خصوص کشورهای قدرتمند در حوزه شنا حضور نداشتند به همین خاطر سطوح ملی و دانش مربیگری یکسانی داشتیم.

وی گفت: از شورای همبستگی المپیک بخش ایران بسیار سپاسگزارم که به من اعتماد کردند و من را به عنوان نماینده ایران به این دوره فرستادند، دوره ای که از همه لحاظ کمک کننده و پر بار بود.