به گزارش آوای ورزش، آزمایشگاه مورد تایید وادا وجود ماده ممنوعه “تاموکسیفن” از دسته مواد ممنوعه گروه  S4 (هورمونها و مدولاتورهای متابولیک) در نمونه “دانیال فرزانه” را شناسایی و گزارش کرد. تیم کنترل دوپینگ ایران نادو در روز ۱۴۰۲/۰۴/۲۳ در مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی کشور در شهر بروجرد از این دوچرخه سوار نمونه گیری انجام داده بود. همچنین این آزمایشگاه ماده ممنوعه “متیل هگزان آمین” از دسته مواد ممنوعه گروه S6(محرکها) در نمونه ” محمد حیدری ” بسکبالیست لیگ برتری را که در تاریخ ۱۴۰۲/۰۱/۱۷در شهر آمل مورد نمونه گیری قرار گرفته بود ، تایید کرد.

لذا شورای صدور رای ایران نادو پس از بررسی پرونده “دانیال فرزانه” و همچنین ادله، اسناد و شواهد مربوطه و در نظر داشتن مسئولیت مطلق ورزشکار ضمن محرز دانستن اصل تخلف و به استناد ماده ۲-۲-۱۰ قوانین ملی مبارزه با دوپینگ ایران نامبرده را از تاریخ ۱۴۰۲/۰۷/۰۱ لغایت ۱۴۰۴/۰۶/۳۱ به مدت ۲ سال از کلیه فعالیت‌های ورزشی محروم کرد.

همچنین، پس از بررسی اسناد  شواهد ارائه شده توسط “محمد حیدری” بسکتبالیست لیگ برتری و در نظر داشتن مسئولیت مطلق ورزشکار ضمن محرز دانستن اصل تخلف و به استناد ماده ۲-۱-۶-۱۰ قوانین ملی مبارزه با دوپینگ ایران، نامبرده از تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۱۴ لغایت ۱۴۰۲/۱۰/۱۳ به مدت ۸ ماه از فعالیت در تمامی حوزه های ورزش محروم شد.

گفتنی است تمامی آرای محرومیت صادر شده پس از قطعیت حکم و اتمام دوره تجدید نظر خواهی الزاما باید منتشر شده و در وبسایت ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران در دسترس باشد.