به گزارش آوای ورزش، بازی حساب شده ملی پوشان ما در وقت دوم و برتری نویدبخش مقابل ژاپن ، کاری بود کارستان که نور امید را در دلها تاباند.
این توفیق شامخ در مخمل سبز اجوکیش سیتی و خلع سلاح سامورایی ها بر این نظریه صحه گذاشت که خواستن ، توانستن است.
از وقتی که سوت پایان این بازی چشم‌نواز زده شد ، تا الان بازتاب گوناگونی را دیدیم و شنیدیم و‌خواندیم  که یکی از مهمترین بخش های آن شیوه برخورد و فرهنگ والای ژاپنی ها بود .
از رییس فدراسیون و سرمربی گرفته تا بازیکنان و حتی سفارت ژاپن در تهران ضمن تبریک این پیروزی به ما ، ایران را مستحق برد دانسته و بر عملکرد عالی بچه های سرزمینمان مهر تایید زدند.
مردان سرزمین آفتاب تابان بدون آنکه دنبال بهانه های واهی باشند ثابت کردند که ظرفیت برد و طاقت باخت در نزد آنها جایگاه ممتازی دارد .
پیشتر هم شاهد بودیم که هواداران پاک اندیش چشم بادامی پس از اتمام هر بازی ، جایگاه مخصوص تماشاگران را تر و تمیز می کنند و …
بهر رو ، امیدواریم این موفقیت تازه تا پایان پیکارهای معظم قاره کهن از سوی ملی پوشان و کادر فنی ما روی نوار استمرار حرکت کند ، اما از آن سوی امیدواریم همه ما از  منطق گرایی چشم بادامی ها الهام بگیریم و این مهم را ملکه ذهن خود کنیم که برد و باخت در ورزش از اجزای جداناشدنی است اما جنبه ی فرهنگی آن نیز اهمیت رفیعی دارد.

✍️رضا میرزاییان