به گزارش آوای ورزش، طبق بررسی های انجام شده سرعت تاسیس داروخانه ها از تاسیس باشگاه‌های ورزشی  پیشی گرفته و آمار ها حاکی از رشد ۲۴ درصدی داروخانه های سطح کشور است. بنا به گزارش خبرگزاری مهر، به طور متوسط ماهانه  ۳۰۰ داروخانه در کشور تاسیس می شود که این خود نشانه پایین آمدن سطح سلامت عمومی جامعه است.
انتظار می رود اداره کل امور باشگاههای وزارت ورزش نسبت به  انتشار گزارش ماهانه تعطیلی ونیز تاسیس باشگاهها و چگونگی فعالیت آن ها در کشور اقدام نماید تا دولتمردان بدانند که قطار سلامت جامعه در جاده نابودی حرکت می نماید. همانطور که نمایان است اصلی ترین مشکل باشگاه داران در حال حاضر از یک طرف حذف ماده ۱۳۴ قانون معافیت مالیاتی باشگاه ها و از طرف دیگر به درازا کشیدن صدور و تمدید پروانه فعالیت آنان می باشد و اینجاست که مجلس و دولت باید آگاه شوند که برگشت سرمایه در ورزش پایین تر از تمامی مشاغل بوده و متأسفانه دولت ریالی در باشگاه های خصوصی سرمایه گذاری نکرده است.  با وجود اینکه آنان در تأمین سلامت جامعه و اشتغال زایی سرآمد سایر مشاغل هستند. در همین رابطه
یکی از باشگاهداران از نارسایی سیستم صدور یا تمدید مجوز باشگاهها  و عدم حمایت جدی و نرخ گذاری دستوری در وزارت ورزش حکایت کرد و با بیان این نکته که ضوابط موجود،  با واقعیت کسب وکارها نمی خواند، اهتمام ویژه از سوی وزارت ورزش برای حل مشکلات  در این خصوص را ضروری دانست.