به گزارش آوای ورزش، مسابقات تیراندازی جام جهانی از ۱۳ تا ۲۱ اردیبهشت در سه رشته تفنگ، تپانچه و اهداف پروازی به میزبانی باکو آذربایجان انجام می‌شود. ایران در این مسابقات تنها در بخش تفنگ و تپانچه نماینده خواهد داشت که در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت راهی باکو خواهند شد. 

فاطمه امینی، شرمینه چهل‌امیرانی، نجمه خدمتی، پوریا نوروزیان و امیرمحمد نکونام در بخش تفنگ و هانیه رستمیان، گلنوش سبقت‌اللهی و سجاد پورحسینی در بخش تپانچه نمایندگان ایران در این مسابقات هستند. 

هدایت تیم ملی تفنگ بر عهده مریم طالبی و تیم ملی تپانچه را محسن نصر اصفهانی برعهده خواهند داشت.

در رشته تیراندازی مسابقات جهانی برزیل آخرین مسابقه توزیع سهمیه المپیک پاریس بود که امتیاز آن هم در رنکینگ تیراندازان تاثیری نداشت اما هنوز توزیع سهمیه المپیک پاریس از طریق رنکینگ باقی مانده است.

امتیاز مسابقات جام جهانی در رنکینگ المپیکی تیراندازان تاثیرگذار است بنابراین تیراندازان می‌توانند در مسابقات جام جهانی باکو و جام جهانی مونیخ (۱۱ تا ۱۹ خرداد) جایگاه خود را در رنکینگ جهانی بهبود دهند. 

در آخرین رده‌بندی المپیکی فدراسیون جهانی سجاد پورحسینی در تپانچه بادی در رده ۲۴، گلنوش سبقت‌اللهی در تپانچه ۲۵ متر در رده ۱۶۹ و در تپانچه بادی در رده ۴۰ قرار دارند.

همچنین نجمه خدمتی در تفنگ بادی در رده ۱۰۲ و تفنگ سه وضعیت در رده ۹۲ قرار دارد. پوریا نوروزیان در تفنگ بادی در رده ۷۵ و در تفنگ سه وضعیت در رده ۵۸ و امیر محمد در تفنگ بادی در رده ۳۸ و در تفنگ سه وضعیت در رده ۱۰۸ قرار دارند.