به گزارش آوای ورزش، رقابتهای جهانی ۲۰۲۰ صربستان طبق پیش بینی بسیاری از اهالی کشتی به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد که البته انصراف برخی تیم‌ها از جمله ژاپن، آمریکا، کانادا، قزاقستان و کوبا نیز در تصمیم اتحادیه جهانی کشتی بسیار تأثیرگذار بود.

به هر حال اتحادیه جهانی کشتی چندان از تصمیم به برگزاری رقابتهای جهانی عقب نشینی نکرده و تصمیم دارد مسابقات دیگری در همان زمان به میزبانی صربستان و با شیوه‌ای متفاوت برگزار کند. رقابتهایی که در حال و هوای جام جهانی و بصورت انفرادی برگزار می‌شود و هر کشوری که تمایل داشت می‌تواند در آن حضور یابد.

البته فدراسیون کشتی کشورمان در این خصوص هنوز تصمیم گیری نکرده و به گفته محمدابراهیم امامی سخنگوی فدراسیون، فعلاً متولیان امر در انتظار صدور بخشنامه و قوانین و مقررات مربوط به این مسابقات از سوی اتحادیه جهانی هستند.

هر چند هنوز از جزئیات و چگونگی برگزاری این مسابقات که جایگزین رقابتهای جهانی شده، اطلاع زیادی در اختیار کشورهای عضو قرار نگرفته اما با توجه به شرایط کنونی جهان از نظر شیوع کرونا، بعید به نظر استقبال چندانی از این مسابقات صورت گیرد.

پیش از این هم قرار بود اگر ۷۰ درصد تیم‌ها و ۸ تیم از ۱۰ تیم برتر پیکارهای کشتی آزاد، فرنگی و زنان قهرمانی سال ۲۰۱۹ جهان در رقابتهای جهانی ۲۰۲۰ حضور نیابند، این رقابت‌ها لغو می‌شود که اینگونه شد و معادلات اتحادیه جهانی بر هم خورد.