به گزارش آوای ورزش، نشست مشترک نمایندگان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک با فدراسیون‌های المپیکی و به منظور بررسی وضعیت آنها برای حضور در بازی‌های ۲۰۲۰ توکیو بعد از یک وقفه طولانی از اواخر مهرماه و با برگزاری دو نشست از سر گرفته شد که طی آن شرایط تکواندو و کشتی مورد ارزیابی قرار گرفت.

قرار بود این نشست‌ها به صورت متوالی پیگیری شود. حتی برای برگزاری نشست با مسئولان وزنه برداری و کاراته در روزهای ابتدایی آبان ماه هم برنامه ریزی شد اما پاندمی کرونا و تصمیمی که در کمیته ملی المپیک برای لغو تمام جلسات و گردهمایی ها گرفته شد، منتفی شدن این جلسات را هم به همراه داشت.

حالا بعد از یک ماه و بازگشت کمیته ملی المپیک به شرایط عادی‌تر برای برگزاری جلسه و نشست، پیگیری جلسات با فدراسیون‌های المپیکی در دستور کار قرار گرفته است. قرار است این جلسات از هفته آینده در محل این کمیته دنبال شود.

نصرالله سجادی سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو، پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی، علیرضا رحیمی عضو هیأت اجرایی، علی رغبتی عضو ستاد عالی و نماینده وزارت ورزش و فرید فتاحیان مسئول روابط بین الملل کمیته ملی المپیک افرادی هستند که در قالب کمیته کارشناسی ستاد عالی بازی‌های المپیک و آسیایی نشست‌های بررسی وضعیت رشته‌های المپیکی را دنبال می‌کنند.

استارت دوباره این کار با برگزاری نشست برای دو رشته وزنه برداری و کاراته که شانس مدال در توکیو هستند، زده خواهد شد. این دو نشست هفته آینده برگزار می‌شود اما هنوز روز آن نهایی نشده است.