به گزارش آوای ورزش، فدراسیون کشتی کشورمان با وجود بسیاری از مشکلات مالی و محدودیت‌های کرونایی در سال جاری، توانست با تمهیدات لازم و پیگیری‌های مستمر، تنور رقابتهای لیگ برتر را همچنان روشن نگه دارد؛ رقابتهایی که جمعی از مربیان و کشتی گیران را در یک میدان داخلی گردهم آورد تا این جماعت «گوش‌شکسته» ضمن دستاوردهای فنی از نظر مالی و معیشتی هم منتفع شوند.

اما برگزاری پیکارهای لیگ، آخرین رویداد داخلی کشتی ایران در سال جاری نیست و طبق تقویم اتحادیه جهانی، مسابقات بین المللی جام تختی هم در دستور کار فدراسیون کشتی کشورمان قرار دارد. البته با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ویژه، هنوز مشخص نیست این تورنمنت بین المللی به مرحله اجرا و برگزاری خواهد رسید یا خیر.

در همین راستا محمدابراهیم امامی سخنگوی فدراسیون کشتی در واکنش به نحوه برگزاری جام تختی با توجه به شرایط اخیر گفت: طبق اعلام اتحادیه جهانی مبنی بر برگزاری تورنمنت بین‌المللی و تاکید بر برنامه ریزی های لازم در این خصوص، ما هم تمام جوانب امر برای برگزاری جام تختی را مورد بررسی قرار می هیم و برنامه ریزی خواهیم کرد. البته باید تاکید کرد همه چیز در خصوص برگزاری جام تختی، منوط به شرایط کرونا در ایران و جهان است، چراکه این معضل جهانی تاکنون بسیاری از برنامه‌های مدون و تدارکات برپایی مسابقات مختلف را برهم زده و لغو کرده است.

امامی در پایان اشاره‌ای هم به رقابتهای جام جهانی ۲۰۲۰ صربستان کرد و گفت: انتخاب نفرات اعزامی کشتی آزاد و فرنگی ایران به این پیکارها، چندی پیش از سوی کادر فنی و فدراسیون کشتی صورت گرفت. در همین راستا نام ۴ کشتی گیر و دو مربی برای اعزام انتخاب شدند که اقدامات اولیه برای حضور این نفرات در جام جهانی صربستان هم انجام شده است. البته در روزهای اخیر شاهد آن بودیم که به دلیل شیوع کرونا ، برخی از تیم‌ها از حضور در مسابقات انصراف دادند، اما کادرهای فنی کشتی کشورمان در حال بررسی این تغییر و تحولات هستند و حتماً در صورت نیاز تصمیمات نهایی در خصوص نفرات اعزامی را اتخاذ خواهند کرد.