به گزارش آوای ورزش، اردونشینان تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان عصر روز ۱۵ آبان ماه در کمپ تیم‌های ملی در مراسم رکوردگیری حضور یافتند تا ضمن ارزیابی دقیق‌تر کادر فنی از این نفرات، رکوردهای بدست آمده آنها نیز در هفته نخست پیکارهای لیگ برتر ثبت شود. ضمن اینکه غیبت سهراب مرادی و اوت کردن وزنه و انصراف کیانوش رستمی هم از جمله اتفاقات مهم رکوردگیری اردونشینان تیم ملی محسوب شد.

در همین راستا محمدحسین برخواه سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان با توجه به رکوردهای ثبت شده برای اردونشینان تیم ملی گفت: اردویی که هم اکنون روزهای پایانی آن‌را سپری می‌کنیم در شرایطی برگزار شد که اردونشینان ماه هاست به دلیل محدودیت‌های کرونایی نتوانستند تمرینات منظم همیشگی خود را پیگیری کنند. به همین دلیل با توجه به شرایط اخیر می‌توان از رکوردهای بچه‌ها اظهار رضایت کرد. فقط امیدوارم اردونشینان با توجه به شرایطی که داشتند با حضور مستمر در اردوهای تیم ملی به رکوردهای بهتری برسند.

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری در واکنش به غیبت سهراب مرادی در رکوردگیری نیز گفت: سهراب به عنوان قهرمان جهان و المپیک در این مدت با انگیزه بالایی در تمرینات حضور پیدا کرد و پیشرفت قابل توجهی داشت. غیبت او در رکوردگیری تیم ملی هم به این دلیل بود که چون وی فعلاً عضو هیچ تیمی در لیگ نیست، نیازی به ثبت رکورد نداشت. مطمئناً اگر در دور برگشت با تیمی قرارداد بست حتماً در رکوردگیری حضور خواهد داشت.

برخواه در پایان به برنامه‌های آتی تیم ملی اشاره کرد و افزود: ما بعد از اردوی کنونی که به زودی به پایان خواهد رسید، از اواسط دی ماه مرحله بعدی اردوهای تیم ملی را برگزار خواهیم کرد. این اردو طبق برنامه حدود ۵ هفته بطول می‌انجامد و ما تا آن زمان برگزاری فینال لیگ می رسیم که وزنه‌برداران اردونشین در این مرحله از مسابقات وزنه خواهند زد.

نتایج رکوردگیری اردونشینان تیم ملی وزنه برداری که برای هفته نخست لیگ برتر نیز محسوب شد به شرح زیر است:

حسین سلطانی از باشگاه فولاد خوزستان در وزن ۸۱ توانست در یک ضرب ۱۵۷ و در دو ضرب ۱۸۲ کیلوگرم را مهار کند.

علی میری از باشگاه ملی حفاری در یک ضرب ۱۶۴ و در دو ضرب ۲۰۸ کیلوگرم را مهار کرد.

صالح چراغی از باشگاه ملی حفاری در یک ضرب ۱۶۳ و در ضرب ۲۰۱ کیلوگرم را بالای سر برد.

کیانوش رستمی در یک ضرب اوت کرد و از دو ضرب انصراف داد.

کیا قدمی از باشگاه گهر زمین در یک ضرب ۱۸۰ و در دو ضرب ۲۳۰ را به ثبت رساند.

علی هاشمی از باشگاه فولاد خوزستان در یک ضرب ۱۷۶ و دو ضرب ۲۱۸ کیلوگرم را مهار کرد.

رسول معتمدی از باشگاه ملی حفاری توانست در یک ضرب ۱۷۸ کیلوگرم و دو ضرب ۲۲۰ کیلوگرم را بالای سر ببرد.

علی داوودی از فولاد خوزستان در یک ضرب توانست وزنه ۲۰۵ کیلوگرم مهار کند و در دو ضرب ۲۴۰ کیلوگرم را بالای سر برد.