به گزارش آوای ورزش،آخرین مجمع انتخاباتی فدراسیون های ورزشی که طی سال جاری توسط وزارت ورزش به سرانجام رسید ۲۰ مهرماه و برای دوومیدانی برگزار شد. بعد از آن پاندمی کرونا و اعمال محدودیت در تردد و تجمعات مانع از پیگیری دیگر مجامع شد.

بدین ترتیب طی دو ماه گذشته هیچ انتخاباتی برای تصدی ریاست فدراسیون ها برگزار نشد در حالیکه ۷ فدراسیون در نوبت انتخاباتی وزارت ورزش قرار دارند. این وزارت ورزش اما با لحاظ کردن بهبود نسبی شرایط کرونایی کشور، احتمال لغو قانون موقت مبنی بر ممنوعیت تجمع بیش از ۱۵ نفر طی روزهای آینده و البته استعلام از وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا در کشور اقدام به برنامه ریزی برای از سرگیری دوباره مجامع انتخاباتی فدراسیون ها کرده است.

بر این اساس ۱۰ دی ماه به عنوان زمان آغاز دوباره انتخابات فدراسیون ها بعد از یک وقفه کرونایی در نظر گرفته شده است. قرار است در این تاریخ انتخابات فدراسیون روستایی وعشایری برگزار شود.

در مجموع وزارت ورزش برگزاری انتخابات چهار فدراسیون در دی ماه را پیش بینی کرده است. برنامه این انتخابات به این شرح است:

* ۱۰ دی ماه: فدراسیون روستایی – بازی‌های بومی و محلی
* ۱۳ دی ماه: فدراسیون بدنسازی و پروش اندام
* ۱۵ دی ماه : فدراسیون پزشکی ورزشی
* ۱۷ دی ماه: فدراسیون اسکی

وضعیت مبهم در انتخابات فدارسیون شطرنج
وزارت ورزش برگزاری انتخابات مجامع فدراسیون‌های ورزشی در سال جاری را از ۱۱ خردادماه با فدراسیون تنیس آغاز کرد. آخرین مجمع انتخاباتی امسال هم ۲۰ مهرماه و برای فدراسیون دوومیدانی برگزار شد. در این فاصله زمانی وزارت ورزش انتخابات سه فدراسیون ووشو (۱۵ تیرماه)، ورزش‌های همگانی (۲۵ تیرماه) و ورزش‌های دانشگاهی (۵ مهرماه) را هم به سرانجام رساند.

این وزارتخانه حتی برای برگزاری انتخابات فدراسیون شطرنج در تاریخ ۶ آبان ماه برنامه ریزی کرده بود اما دو روز پیش از این زمان مقرر ابلاغیه دولت مبنی بر ممنوعیت تجمع بیش از ۱۵ نفر صادر شد و به همین دلیل برگزاری این مجمع از دستور کار خارج شد.