به گزارش آوای ورزش،کیکاووس سعیدی درباره برگزاری جلسات متعدد با حضور فدراسیون ها و اعضای هیات اجرایی در مورد انتخاب نهایی طرح لباس کاروان ایران در المپیک توکیو بیان کرد: انتخاب طرح لباس چون کار تخصصی بود به کارگروه مد و لباس ایران که زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد است، واگذار و سپس فراخوان داده شد تا طراحان، طرح های خود ارا ارائه دهند. طراحان ۲۲۰ طرح ارائه کردند که طرح ها بر اساس مواردی که مد نظر بود، در سه مرحله مورد داوری قرار گرفت در نهایت ۱۲ طرح انتخاب شد که از بین آنها یک طرح نهایی می شود.

او ادامه داد: بررسی ۱۲ طرح در یک جلسه با حضور وزیر ورزش و آقای صالحی امیری انجام شد. اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک هم طرح ها را دیدند و برای ۱۵ فدراسیون المپیکی (فدراسیون هایی که کسب سهمیه کرده‌اند و شانس گرفتن سهمیه را دارند) هم امروز (سه‌شنبه) طرح ها به نمایش در می آید و نظرات آنها هم گرفته می شود و در نهایت بر اساس نظرات، طرح اصلی انتخاب می شود. سپس با انجام فراخوان، از بین تولید کنندگان، یک تولید کننده را انتخاب می کنیم که لباس به تولید انبوه برسد.

سعیدی در پاسخ به این پرسش که انتخاب طرح لباس کاروان هم برای لباس ورزشی است و هم لباس رژه؟ گفت: بله! انتخاب طرح شامل لباس ورزشی و لباس رژه است. رنگ اصلی آن نیز فیروزه ای است و از رنگ های دیگر هم در کنار آن استفاده می شود چون سه دست لباس به هر ورزشکار داده می شود. رنگ فیروزه ای، هم نماد ایرانی بودن است و هم رنگ لباس کاروان را از دوره های قبل و کاروان دیگر کشورها متمایز می کند.

دبیر کل کمیته ملی المپیک در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه فکر می کند حواشی انتخاب لباس کاروان المپیک ریو، دیگر برای المپیک توکیو تکرار نشود، تصریح کرد: انتخاب لباس موضوع سلیقه ای است و همه هم حق اظهار نظر دارند اما طبیعی است که همه افراد رضایت ۱۰۰ درصدی نداشته باشند اما با نظر متخصصان و صاحب نظران طرح لباس را انتخاب می کنیم. چندین ماه نیز روی این مساله کار شده و امیدوارم بهترین طرح انتخاب شود.

او در مورد نهایی شدن رنگ، نماد و شعار کاروان و تعیین تکلیف اسم کاروان گفت: رنگ فیروزه ای است، نماد، جام ارجان است و شعار کاروان هم همه برای ایران است و همه به توافق رسیدند و مشکلی نیست. برای اسم کاروان هم اسم ستارگان پارسی تصویب نهایی نشده بود و از آنجا که ممکن است برداشت های متفاوتی از این اسم انجام شود بنابراین فراخوان دادیم که نظرات را جویا شویم. البته ستارگان پارسی هم منظور شهدا، مشاهیر، بزرگان و قهرمانان ایران زمین بود. اکنون هم زمان کافی داریم و عجله ای نیست. امیدوارم بهترین گزینه به نام کاروان انتخاب شود.