به گزارش آوای ورزش،محمد طلایی در مورد اتفاقاتی که در روز فینال لیگ برتر آزاد از سوی استقلالی‌ها رخ داد، اظهار داشت: من دوره نقاهت بیماری‌ام را پشت سر می‌گذاشتم و بدنم ضعیف شده بود. از همه جا بی خبر به خانه کشتی رفتم و نمی‌دانستم استقلال چه تصمیمی گرفته است. من مدیر تیم بودم و امضا کردم که بچه‌ها کشتی بگیرند. گفتم الان حریف نادر حاج آقانیا وزن کم کرده، من از جریان بی‌خبرم اما این راهش نیست. فدراسیون هم می‌گفت کشتی‌گیرانی که مبارزه نکنند را محروم می‌کند وبالاخره حرف حساب هم بود. کشتی داشت پخش زنده می‌شد و چیزی که مهم است، کشتی است که نباید آسیب ببیند. نوع اعتراض‌مان باید منطقی باشد.

وی با اشاره به اینکه سرمربی تیم از تصمیم طلایی برای بازگرداندن کشتی‌گیران روی تشک ناراحت شده، خاطرنشان کرد: رضا یزدانی هم از دست من دلخور شد اما من اول کشتی را دیدم و آینده بچه‌ها را. در عین حال که گفتم حق با رضا یزدانی بود که چرا یونس امامی موبایلش را خاموش کرده و این کشتی‌گیر باید بابت تخلفش جوابگو باشد، چون حتی اگر بینی‌اش آسیب دیده، استقلال خودش پزشک داشت و اگر هم نمی‌خواست وزن کم کند، باید این شرایط را با باشگاه در میان می‌گذاشت. در عین حال اینکه برای استقلال کشتی نمی‌گرفت، کار خوبی نبود. نظر من را خواستند و گفتم کشتی بگیرند و بعدا یزدانی گفت پول بچه‌ها را هم خودت بده.

قهرمان سابق کشتی جهان با بیان این جمله که «صد سال دیگر هم با من مشورت می کردند، می گفتم بچه‌ها باید کشتی بگیرند»، خاطرنشان کرد: باید همه کشتی می‌گرفتند تا کشتی به حاشیه نرود. رضا یزدانی هم از این کار من دلخور شد اما حرف من این است که خیلی از رشته ‌ها در این شرایط کرونا نتوانستند لیگ‌شان را برگزار کنند اما با این زحمت و تلاش لیگ راه‌اندازی شد و پخش زنده داشت. ما موظف هستیم که همیشه از کشتی حمایت کنیم. زمانی که رسول خادم بود لذت می‌بردم که فردی از خانواده کشتی، فدراسیون را اداره می کند و حالا هم خوشحالم که یک اهل کشتی دیگر در رأس فدراسیون است. ما خودمان اگر خودمان را بزنیم باز هم غریبه‌ها به کشتی می‌آیند.

سرمربی تیم ملی نوجوانان در خاتمه اضافه کرد: اگر اعتراض داریم باید این موضوع را در اتاق رو در رو مطرح و حل کنیم. من عقیده‌ام این است و روی همین حرف هم می‌مانم. خوب نیست که از بچه‌ها هزینه کنیم. من اگر می‌خواستم از کشتی حمایت نکنم، مربی نمی‌شدم. یکی از وظایف اصلی مربی این است که اگر کشتی‌گیر راه را غلط می‌رود، راه درست را نشانش دهد. امری هم با کشتی‌گیران صحبت نکردم، گفتم همه مدعی تیم ملی هستید و از دید من شما باید کشتی بگیرید.